به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۲۴ مهر ۱۴۰۱

چشم‌انداز بازار ۲۵ مهرماه ۱۴۰۱

همان همیشگی!
بازار سرمایه همچون دکان بقالی در انتهای یک بن بست در دور افتاده‌ترین نقطه کشور تبدیل شده است که نه کسی برای خرید اجناس آن وارد مغازه می‌شود و نه کسی از صاحب مغازه احوالاتش را می‌پرسد، بازار سرمایه به نظر می‌رسد جزو لیست اولویت‌های هیچ نهادی نیست، در یک کلام؛ بازار سرمایه در کما به سر می‌برد و غم تمام وجود آن را فرا گرفته است، مانند دل‌های ما در این روزهای تاریک. امید آخرین چیزی‌ست که اگر از یک انسان گرفته شود به یک مرده متحرک تبدیل می‌شود، بازی با امیدی که سرمایه‌گذاران به بهبود اوضاع بواسطه خبرهای مختلف به بازار تزریق می‌شود با توجه به بی‌اساس بودن آن، برای بازار نه تنها مفید نیست بلکه باعث افزایش ناامیدی و بی‌اعتمادی می‌شود. بگذریم… . در ادامه سعی می‌کنیم چند خطی راجع‌به اوضاع و اتفاق‌های این بازار بد صحبت کنیم.
از اقتصاد جهانی شروع می‌کنیم؛ پس از انتشار داده‌های تورم ماهانه سپتامبر در روزهای گذشته و با توجه به اینکه آمار اعلامی ( 8.2 % نسبت به ماه قبل ) 0.1 % نسبت به انتظارات بیشتر بود و همچنین با توجه به فاصله‌ای که نرخ تورم نسبت به هدف 2 درصدی دارد، انتظار استمرار سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو برای کاهش سطح تورم را داریم. بهتر است نگاهی به آخرین آمارها به وضعیت اقتصادی چین داشته باشیم؛ رشد سالانه و فصلی اقتصادی چین در فصل دوم 2022، به ترتیب 0.4 و -2.6 درصد بود با توجه به افزایش سطح انتظارات نسبت به رشد اقتصادی چین در سال آینده، احتمال افزایش قیمت کالای بااهمیت در اقتصاد این کشور همچون سنگ آهن و فولاد وجود دارد هر چند که نظرات تحلیلگران نشان از این دارد که قیمت سنگ آهن در سال آینده در محدوده 90 دلاری باشد.
در رابطه با وضعیت صنایع مختلف در بازار بورس:
شاخص کل بازار سرمایه در چند روز گذشته واکنش مثبتی به محدوده حمایتی 1.283 تا 1.289 هزار واحد نشان داد، محدوده مقاومتی که شاخص کل مقابل خود دارد، محدوده 1.345 واحد است شاخص کل برای عبور از این محدوده نیاز به حمایت ( بیشتر از جانب حقوقی‌ها ) دارد، انتظاری از حقیقی‌ها برای ورود پول به بازار را نداریم. چشم‌انداز بازار نیز در میان‌مدت به‌نظر می‌رسد در همین وضعیت رکودی ادامه داشته باشد، در همین محدوده زمانی احتمال اینکه گروه‌های مختلف بازار بواسطه اخبار منتشر شده نوسانات مثبت و منفی داشته باشند.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید