به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۲۴ مهر ۱۴۰۱

پیش بینی تداوم مومنتوم صعودی در بازار زغال سنگ

معمولا ماه سپتامبر نقطه اوج تقاضای فصلی در بازار زغال سنگ است. به دلیل ضعف کلی بازار در سال جاری، تقاضای نهایی برای فولاد بهبود چندانی نداشت، با وجود این موجودی فولاد همچنان کاهش پیدا کرد و باعث شد که تقاضای قوی را از سوی کارخانجات فولاد برای خرید زغال سنگ شاهد باشیم.

به گزارش شانگهای متالز مارکت، بازار زغال سنگ از توازن خوبی میان عرضه و تقاضا برخوردار است. در پایان ماه سپتامبر کارخانجات فولاد چین خرید زغال سنگ را پیش از تعطیلات ملی این کشور افزایش دادند. این موضوع در کنار بازرسی های دقیق و سخت از معادن باعث شد که عرضه زغال سنگ کک در بازار چین کاهش یافته و در نتیجه قیمت ها افزایش داشته باشد. به همین دلیل پشتیبانی خوبی از قیمت زغال سنگ را می بینیم و 100-110 یوان در تن افزایش قیمت از سوی کارخانجات فولاد پذیرفته شده است.

از منظر تقاضای نهایی، کنگره ملی حزب حاکم چین در ماه اکتبر برگزار خواهد شد که احتمالا در آن بار دیگر بر تثبیت توسعه اقتصادی و تامین معیشت مردم تاکید می شود. در شرایطی که عرضه زغال سنگ نسبتا با کمبود مواجه است، قیمت ها از مومنتوم صعودی خوبی برخوردار بوده و احتمال جهش قابل توجه در حد 200-300 یوان در تن وجود دارد.

دلایل این ادعا عبارتند از :

1- محدودیت های بیشتر برای تولید زغال سنگ به دلیل ملاحظات زیست محیطی باعث شده که مقدار تولید زغال سنگ کک در بسیاری از مناطق چین کاهش پیدا کند. محدودیت های کرونا نیز در برخی مناطق به تشدید این وضعت کمک کرد. در این شرایط پیش بینی می شود ظرفیت بهره برداری از کوره های کک در ماه اکتبر کاهش یابد.

2- به دنبال از سرگیری تولید کارخانجات فولاد پس از تعطیلات روز ملی چین، سطح موجودی داخل شرکت ها کاهش پیدا کرده و در این شرایط کارخانجات فولاد در ماه اکتبر تقاضای خوبی برای خرید کک خواهند داشت.

3- دلیل سوم به بازرسی های سخت مربوط به کنگره ملی مربوط می شود که می تواند کاهش تولید و افزایش قیمت را به دنبال داشته باشد.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید