به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۲۳ مهر ۱۴۰۱

چشم‌انداز بازار ۲۴ ام مهرماه ۱۴۰۱

در روزی که توجه بازار باز هم به صندوق‌های با درآمد ثابت بود تعادل منفی را میتوان بهترین دستاورد بازار دانست .
گروه خودرویی که در برهه‌ای از زمان که اخبار برجامی و احیای برجام نزدیک به نظر می‌رسید لیدری بازار سرمایه را بر عهده داشتند به نظر میرسد که از واچ بازار کنار رفته و امروز هم عرضه‌های سنگین را در مقابل خود دیدند. در روزی که چشم انداز ها به سمت بازار همچنان مثبت نبود دو هزار واحد منفی که فملی و فولاد به تنهایی نیمی از منفی سازی شاخص را به عهده داشتند و حاصل کار شاخص کل بود و در نهایت یک میلیون و سیصد و هفده هزار واحد را به ثبت رسانید. نماینده سهم های کوچک در بازار هم راهی به جایی نبرد و همانند شاخص کل منفی ظاهر شد و با ۷۰۰ واحد ریزش عدد ۳۷۹ هزار واحد را به خود اختصاص داد.

حجم معاملات نیز همان عدد تکراری و همیشگی خود در این ۳ ماه را دوباره نشان داد و در حوالی ده میلیارد برگ سهم در نوسان بود . ارزش معاملات هم به همین شکل ظاهر شد و حتی ناامید کننده تر.
آمار ارزش معاملات نشان از در کف قرار گرفتن مجدد این آمار مهم در بازار را دارد ۱۹۰۰ میلیارد تومان را در بی‌رمقی آشکار خود به نمایش گذاشت. پا این که امروز هم توجه به سمت صندوقهای بادرآمد ثابت بود اما این توجه به دلیل افزایش نرخ بهره بانکی و کاهش بازدهی این صندوق ها در جهت خروج پول شکل گرفت و رقم قابل توجه ۲۴۵ میلیارد تومان پول توسط سهامداران حقیقی از این نوع صندوق ها خارج شد .
برآیند ورود و خروج پول به بازار سرمایه هم تقریباً به همین شکل بود و شاهد خروج پول به میزان ۲۷۶ میلیارد تومان از جانب سهامداران حقیقی از بازار بودیم.

در رابطه با چشم انداز بازار روز آتی نیز برای گروه خودرویی ها در پی اخبار منفی منتشر شده در این گروه مبنی بر عدم تامین ارز واردات توسط بانک مرکزی انتظار برتری عرضه ها و برای کلیت بازار هم با توجه به افزایش مجدد و هرچند ناچیز نرخ بهره بین بانکی انتظار بازاری منفی را خواهیم داشت.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید