به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۲۳ مرداد ۱۴۰۱

پیش بینی رکود در بازار مس

فلزات اساسی

بازار مس به عنوان معیاری برای سنجش وضعیت سلامت اقتصاد استفاده می شود. اما رفتار سفته بازان در این بازار حاکی از آن است که روند نزولی پیش روی بازار جهانی مس خواهد بود. این فلز صنعتی کاربرد گسترده ای در صنعت برق و ساختمان دارد.

با وجود رشد اخیر قیمت ها در بازار مس، داده های جدید نشان می دهد که در بورس فلزات لندن و همچنین بورس کامکس صندوق های سرمایه گذاری موقعیت های فروش بیشتری در مقایسه با خرید دارند. این در حالی است که قرارداد آتی مس در بورس فلزات لندن در سطح 8160 دلار معامله می شود که حدودا 18 درصد بالاتر از کف 20 ماهه در 15 ژوئیه ( تقریبا یک ماه پیش) است. با وجود این قیمت مس از قله 10845 دلار که در ماه مارس ثبت شده بود به میزان 25 درصد افت داشت. نگرانی از کاهش تقاضای مس در چین و همچنین ترس از رکود اقتصادی به دلیل افزایش نرخ بهره از جمله دلایل بدبینی به آینده بازار مس است.

تحلیل گر و استراتژیست بازار کالا در ساکسو بانک می گوید: “صندوق های سرمایه گذاری در انتظار رکود اقتصادی موقعیت های فروش استقراضی خود را افزایش داده اند.”

داده های بدست آمده از کارگزاری مارکس نشان می دهد که در تاریخ 4 آگوست، خالص موقعیت های فروش مس در بورس فلزات لندن کمتر شده اما هنوز 24 درصد از کل موقعیت های باز یا 1.4 میلیون تن را شامل می شود. داده های بورس کامکس نشان می دهد که در تاریخ 2 آگوست مدیران سرمایه گذاری بطور خالص 17715 قرارداد برای فروش استقراضی مس داشتند که معادل 200888 تن می باشد. این رقم در مقایسه با هفته پیش از آن 2042 قرارداد کاهش داشت.

برخی از سرمایه گذاران اقدام به خرید اختیار فروش می کنند که به آنها این امکان را می دهد مس را به قیمتی مشخص در زمانی مشخص در آینده بفروشند. یکی از معامله گران اختیار معامله گفت که سفته بازان زیادی با استفاده از ابزار اختیار معامله در بورس فلزات لندن خود را برای روند نزولی آماده کرده اند.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید