به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
چهارشنبه, ۲۷ مهر ۱۴۰۱

پیش بینی افزایش بهای طلا در یک سال آینده

صبح چهارشنبه قیمت طلا در بازار جهانی نزولی است در حالی که ثبات شاخص دلار و تعهد بانک مرکزی آمریکا به افزایش نرخ بهره باعث می شود جذابیت طلا به عنوان یک دارایی بدون بهره کاهش پیدا کند.

ساعت 9 صبح چهارشنبه 19 اکتبر ( 27 مهر) طلای نقدی با 0.38 درصد یا 6.24 دلار نزول به 1646.30 دلار در اونس رسید دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1645.30 و 1654.50 دلار بود. شاخص دلار آمریکا با 0.11 درصد صعود به 112.25 واحد رسیده است. این شاخص طی 5 روز گذشته حدود 1 درصد کاهش داشت.

روز سه شنبه رئیس بانک فدرال رزرو مینیاپولیس آمریکا گفت که اگر تورم همچنان افزایش داشته باشد لازم است نرخ بهره معیار به بالای 4.75 درصد افزایش پیدا کند.

در ماه سپتامبر تولید در کارخانجات ایالات متحده افزایش داشت که نشان می دهد با وجود افزایش نرخ بهره و سیاست های انقباضی برای کاهش تورم، بخش تولید همچنان پایدار است. گرچه طلا بطور سنتی به عنوان سپری در مقابل تورم تصور می شود اما بالا رفتن بهره هزینه فرصت نگهداری آن را بالا می برد.

شرکت کنندگان در نشست سالانه انجمن بازار شمش طلای لندن در لیزبون پیش بینی می کنند که قیمت این فلز گرانبها در یک سال آینده به 1830.5 دلار در اونس برسد.

موجودی طلای نگهداری شده توسط صندوق طلای SPDR روز سه شنبه 0.29 تن کاهش داشت. SPDR Gold Trust بزرگترین صندوق ETF با پشتوانه طلا در جهان است.

روز سه شنبه معاون رئیس بانک مرکزی روسیه گفت که فعلا نیازی به افزایش سطح موجودی طلا و ذخایر فارکس دیده نمی شود. اخیرا شرکت های معدنی طلا در روسیه از دولت این کشور خواسته بودند که به دلیل تحریم های غرب، بانک مرکزی روسیه مقدار خرید طلا را افزایش دهد.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید