به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
جمعه, ۲۹ بهمن ۱۴۰۰

پیش‌بینی بازار ۳۰ بهمن ۱۴۰۰

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، بازار بورس تهران، چهارشنبه ۲۷ بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ ، در آخرین روز معاملاتی هفته، متعادل و کم حجم آغاز بکار کرد. هر چقدر به پایان معاملات نزدیک شدیم شاخص کل تمایل بیشتری به قرمز و منفی شدن داشت، در نهایت شاخص کل با ۹۱۲ واحد افت در ارتفاع ۱ میلیون و ۲۸۲ هزار و ۴۱۱ واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن هم شرایطی مشابه با شاخص کل داشت و رفته رفته با نزدیک شدن به پایان معاملات، روند نزولی به خود گرفت و با ۲۱۹ واحد افت، در ارتفاع ۳۲۵ هزار و ۲۸۲ واحد قرار گرفت. نمادهای شتران، خودرو، شپنا و شبندر بیشترین تأثیر منفی را در شاخص کل داشتند و نمادهای ومعادن، نوری و ونیکی بیشترین تأثیر مثبت را داشتند.
رفتار بزرگان بازار در این روزها و به تبع آن، رفتار شاخص کل، نشان می‌دهد که در چند روز گذشته، هیچکدام افت قیمتی معناداری نداشته‌اند. در چنین شرایطی بازار، با احتیاط کامل گام برمی‌دارد، نه از شرایط این روزهای مذاکرات اطمینانی دارد و نه نشانه‌ای برای برگشت بازار و روند می‌بیند. بنابراین نه آنچنان فروشنده‌ی قوی در بازار وجود دارد ( هر چند که روند خروج پول در بازار ادامه دارد ) و نه خریدارانی مصمم برای خرید سهام. که این شرایط به حجم و ارزش معاملات پایین منجر می‌شود. تا وقتی‌که فعالان بازار نشانه‌ای محکم از برگشت بازار نبینند، احتمال برگشت بازار، کمی دور از انتظار است.
در مورد مذاکرات باید گفت، طبق صحبت‌های طرفین مذاکرات، به‌نظر می‌رسد که باید مذاکرات را در خط پایان دانست. صحت این گفته را می‌توان گزارش رویترز از تنظیم یک پیش‌نویس ۲۰ صفحه‌ای برای مذاکرات دانست که نشان از نزدیکی به توافق دارد. هر چند که پس از انتشار این خبر، شاهد تکذیب‌های متعددی از طرفین بودیم. از دیگر نشانه‌های نزدیکی به توافق را، می‌توان واکنش دلار درنظر گرفت. نرخ دلار تا حوالی ۲۶۲۰۰ کاهش پیدا کرد.
بنابراین به‌نظر می‌رسد که بازار همین روند نوسانی را ادامه دهد، و در بازار فردا با توجه به اتفاقات و خبرهای بالا، احتمال اینکه صنایع دلاری واکنش منفی و صنایع ریالی واکنش مثبت نشان دهند، وجود دارد.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید