به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۲۷ فروردین ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازار ۲۸ فروردین ۱۴۰۱

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، در پایان معاملات 27 فروردین ماه، شاخص کل بورس پس از رشد ۱۳هزار و ۵۳۹ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۶۷هزار واحد قرارگرفت وشاخص کل هم‌وزن نیز ۱.۲درصد رشد کرد و در جایگاه 1 میلیون و 467 هزار واحد به کار خود پایان داد. نکته مثبت امروز بازار بالا باقی ماندن ارزش معاملات خرد از سطح حداقلی 5 همت بود. از طرفی دیگر، مثبتی بازار امروز بدون توجه به تصمیمات خلق الساعه هفته گذشته رقم خورد تا عده‌ای دلیل آن را پیش خور کردن افزایش دامنه نوسان و عده‌ا‌‌ی تثبیت قیمت نفت بالای 100 دلار بدانند. حال هر چه بوده گذشته و مهم این است که در ادامه چه خواهد شد؟
باید گفت که از این هفته گزارشات 12 ماهه کدال روانه بازار خواهد شد که می‌تواند محرکی در جهت رشد بازار باشد و احتمال می‌رود شاخص تا زمان برگزاری فصل مجامع نهایتاَ به ارتفاع 1،600 واحد رسیده باشد. در این میان گروه خودرویی با توجه به استراحت کوتاهی که داشته بنظر می‌آید در صدر توجهات باشد و با توجه به خبرهایی که قرار است از واگذاری سهام دولت در دو نماد بزرگ خودرو و خساپا مخابره شود انتظار می‌‌رود لیدر بازار گروه خودرو باشد.
البته احتمال سود سازی پالایشی‌ها هم مورد توجه بازار است و بازار منتظر گزارشات 12 ماهه این گروه بوده و هر نمادی که گزارش بدهد وضعیت دیگر نمادها نیز روشن می‌کند و اگر وضعیت طبق پیش‌بینی‌ها پیش‌برود رشد خوبی خواهند داشت و در کنار خودرویی‌ها احتمالاَ لیدر بازار خواهند بود. در این حین از دوشنبه با افزایش دامنه نوسان احتمالاَ شوک مثبتی به بازار وارد شده و روند صعودی تا اخر هفته شکل می‌گیرد که در این روند صعودی انتظار می‌رود به جز گروه خودرویی و پالایشی تقاضا در سایر سهام بزرگ کمتر باشد و در مقابل سهام کوچک وضعیت بهتری را سپری کنند.
برای بازار فردا نیز باید گفت که روز مهمی برای بازار به حساب می‌آید و با توجه به یکشنبه‌های عرضه، بسته بودن بازارهای جهانی، قرارگرفتن شاخص کل و هم وزن در محدوده‌های مقاومتی و اما بالا بودن ارزش معاملات خرد و ورود پول حقیقی می‌توانیم بازاری با ثبات و مثبت را شاهد باشیم و در این میان احتمالا شبندر از مقاومت 840، فولاد از مقاومت 1250 و خودش شاخص نیز از مقاومت خود عبور خواهند کرد.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید