به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۲۴ خرداد ۱۴۰۰

پیش‌بینی بازار ۲۵ ام خرداد ۱۴۰۰

به گزارش  شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، مطلب پیش‌بینی امروز را با بررسی روند بازار آغاز میکنیم. شاخص کل رشد 0.8 درصدی داشت که با توجه منفی‌های دو روز گذشته، امیدوارکننده و البته قابل انتظار بود و این نشانه ی خوبی است.ولی شاخص هم‌وزن منفی بود که نشان می‌دهد بیشتر سهم‌ها و به ویژه سهام شرکت‌های کوچک ‌همچنان منفی هستند و باید فکری به حال آنها شود.
معاملات امروز را می‌توان در ادامه روند چند هفته اخیر ارزیابی کرد، اما با کمی تفاوت، بعد از مدت زمان زیادی ،بسیاری از سهام بزرگ بازار فارغ از نوع صنعت‌شان، صف خرید شدند. اتفاقی مثبت که اگر ادامه‌دار باشد می‌توان به بهبود روند بازار امیدوار بود.
خودرو به عنوان سهم پیشران در بازار سهام، چند بار با ریزش صف خرید همراه شد ولی دوباره خود را بالا کشید و در نهایت با حجم معامله بالا و صف خرید به کار خود پایان داد. فلزی‌ها و پالایشی‌ها هم خوب بودند که نشان از این دارد که بسیاری از سهم‌ها در صنایع مختلف با محرک‌های متفاوت، وضعیت مناسبی دارند.
به نظر می‌رسد مهم ترین مشکل حال حاضر بازار سوای از مباحث بیرونی موثر روی آن، صف‌های فروش سهام کوچک است که دلیل اصلی بی اعتمادی مردم نیز همین است و در صورت رفع این معضل، قطعا شرایط بهتر می‌شود و شاهد ورود پول‌های جدید به بازار خواهیم بود.


حال به شرایط بیرونی و موثر روی بازار می‌پردازیم. می‌توان گفت که تقریبا تمام فاکتورهای موثر تثبیت شده‌اند و به نظر نمی‌رسد اتفاقی در جهت اثرگذاری منفی در معاملات برای آنها بیفتد. مهم ترینش قیمت دلار است که در دل خود بسیاری از مسائل از مذاکرات وین گرفته تا انتخابات و شاخص‌های اقتصادی را جای داده است. در حقیقت تمام مباحث را می توان در نرخ دلار جمع کرد و به درستی آنرا مهم‌ترین درایور بازار سهام و بازارهای مالی دیگر می دانند.دلاردر محدوده 24 هزار تومان تثبیت شده است و بیش از آنکه گارد نزولی داشته باشد، گارد صعودی دارد. بنابراین احتمال تضعیف بازار از ناحیه دلار در شرایط فعلی کمی دور از ذهن است.


در بازار فعلی بسیاری از سهم‌ها هستند که شاید در دو سه سال آینده، سود سالیانه‌ای به اندازه قیمت فعلی شان بسازند. بنابراین برای هر خرید باید دلیل داشت و حساب و کتاب کرد. سهم‌های سودساز فلزی و پتروشیمی زیادی با پی برای آینده نگر بین 4 تا 5 واحد در بازار وجود دارند که ریسک پایینی دارند و می‌توان از آنها به عنوان یک سرمایه‌گذاری مطمئن و بلندمدت یاد کرد. فقط کافی است کمی صبر و تحمل داشته باشیم و انتظارات خود را با توجه به شرایط متعادل کنیم.
پیش‌بینی بازار فردا با توجه به صف‌های خرید امروز به دقت بیشتری احتیاج دارد وبه نظر می‌رسد که بازار مثبت و متعادلی داشته باشیم ولی رویدادها و اخبار سیاسی بسیار،روی بازار اثر گذار خواهند بود.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید