به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۲۰ شهریور ۱۴۰۰

پیش‌بینی بازار ۲۱ شهریور ۱۴۰۰

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، بازار امروز ابتدا گارد صعودی به خود گرفت و حدود 12 هزار واحد رشد کرد و هر چه به انتهای بازار نزدیک‌تر می‌شدیم عطش فروش افزایش یافت  و درنهایت شاخص کل همانطور که انتظار می‌رفت با رشد نزدیک به 4 هزار و 500 واحد به کار خود پایان داد. چند روزی می‌شود که ارزش معاملات خرد سهام زیر 10 هزار رسیده است. امروز هم تفاوت چندانی با روزهای گذشته نداشت و حدود 7 هزار و 538 واحد به ثبت رسید. روند ورود و خروج پول حقیقی در چند روز گذشته منفی بوده است و در بازار امروز نیز 426 میلیارد تومان خروج پول حقیقی در معاملات خرد سهام و حق تقدم شاهد بودیم.

این بار برای پیش‌بینی شاخص کل به سراغ سهامی می‌رویم که همبستگی زیادی با شاخص کل دارند که یکی از آنان نمادهای فولاد، فملی، تاپیکو  می‌باشد. در شکل زیر، شاخص کل به رنگ سیاه، تایپکو به رنگ سبز، فملی به رنگ نارنجی و فولاد به رنگ آبی درآمده است.

نماد فولاد: در کانال صعودی در حال حرکت است و پس از رسیدن به سقف کانال فاز اصلاحی گرفته و به midline رسیده و RSI نیز در محدوده حمایتی خود قرار دارد و احتمالا از اینجا مورد حمایت قرار بگیرد و باند بولینگر حالت فشرده به خود گرفته، به عبارتی هر گاه قیمت به باند پایینی بولینگر برسد می‌توان انتظار یک حرکت رو به بالا را داشته باشیم.

نماد فملی: در یک محدوده مثلثی قرار گرفته و توانسته آن را بشکند و در حال تکمیل پولبک خود می‌باشد. در ایچی کومو ابر آینده و فعلی سبز رنگ است که خبر از روند صعودی سهم می‌دهد، از طرفی در حمایت استاتیک خود قرار دارد و می‌توان گفت بعد از چند کندل انتظار یک واکنش مثبت را می‌توان داشت و اندیکاتور RSI نیز در محدوده حمایتی خود قرار دارد و واگرایی خفیفی دارد و باند بولینگر نیز قیمت در کف باند قرار دارد.

نماد تاپیکو: بر آینده و فعلی سبز رنگ هستند که نشان از روند صعودی سهم می‌دهد و جلوی چیکو اسپن باز است و انتظار حرکت خوبی را می‌توان داشت که اگر اینگونه نبود قیمت می‌توانست به نوسان بپردازد. از طرفی با رسیدن قیمت به محدوده حمایتی در صورتی که قیمت موفق شود بالای  Tekan sen برود می‌توان انتظار رشد را داشت. از طرفی در روند اصلاحی حجم معاملات کاهش یافته است که نشان می‌دهد روند یک روند صعودی است.

در انتها به تکنیکال محرک اصلی بازار یعنی دلار بپردازیم که پس از اصلاح تا محدوده حمایتی خود بنظر می‌رسد ترگت بعدی سهم 28 هزار و  300 باشد و بعد از آن می‌توان انتطار رشد نرخ دلار تا محدوده 30 هزار تومان را نیز داشت.

با توجه به توضیحات گفته شده برای هفته پیش رو انتظار افزایش تقاضا را از اواسط هفته داریم و برای فردا نیز با توجه به روند نزولی بازار، بنظر می‌رسد بازار با کاهش ارتفاع کار خود را آغاز کند و در کلیت بازار انتظار حرکت خاصی را نداریم.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید