به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۱۴ فروردین ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازار ۱۵ فروردین ۱۴۰۱

بازار بورس تهران، امروز شنبه ۱۴ فروردین ماه ، نخستین روز معاملاتی بعد از تعطیلات نوروز، همسو با روزهای معاملاتی سال جدید ، آغازی پر قدرت و سبز داشت و با رشدی حدود ۳۰ هزار واحد به ارتفاع ۱ میلیون و ۴۶۱ هزار واحدی رسید.
خودرویی‌ها همچنان به عنوان لیدر بازار عمل کرده و از صنایع خوب این روزهای بازار هستند. این روند مثبت در کلیت بازار مشهود بود. در نیمه بازار شاهد شدت گرفتن تقاضا در عمده نمادهای بازار بودیم، در این میان پالایشی ها که در نیمه اول بازار منفی معامله می‌شدند، با نزدیک شدن به پایان معاملات و همسو با روند کلی بازار ، با رشد قیمتی مواجه شدند و در مدار مثبت قرار گرفتند. از نکات مثبت بازار امروز ورود پول حقیقی به میزان ۵۳۲ میلیارد تومان بود که در شش ماه گذشته بی سابقه بوده است.
ارزش معاملات خرد بازار امروز، حدود ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود که بالاتر از میانگین‌های ۷ روزه و ۳۰ روزه خود قرار دارد، به نظر می‌رسد بازار این روزها نشانه‌هایی از برگشت روند ارزش معاملات خرد دارد که خبر مثبتی برای بازار اهالی بازار است.
بازار امروز بر مدار دو گروه خودرویی و فلزات اساسی قرار داشت و رشد قیمتی در این دو نماد، باعث این جهش بسیار قابل توجه در شاخص کل بود. گروه خودرویی که امروز درگیر شوک حذف بند واردات خودرو در قانون بودجه بود و گروه دیگر که با تداوم رشد قیمت‌های جهانی فولاد و همراستا شدن قیمت فولاد صادراتی ایران با قیمت‌های جهانی‌است که همین مورد باعث رشد و توجه به نمادهای معدنی نیز شده است. دیگر فلزات اساسی هم وضعیتی مشابه با فولاد را تجربه می‌کنند که در صورت تداوم و ثبات این محدوده قیمتی، باید منتظر رشد این نمادها هم باشیم.
برای جمع‌بندی موارد فوق باید اضافه کرد که بازار این روزها محرک‌ها و بهانه‌های مختلفی برای رشد دارد، همانطور که اشاره شد، فلزات اساسی و معدنی‌ها بواسطه رشد قیمت‌های جهانی و تداوم رشد قیمت صادراتی محصولات شرکتهای داخلی، در این میان تحرکات مثبت میان اور‌ه‌ای ها بواسطه رشد قیمت‌های جهانی و همچنین پایین بود نسبت P/E قابل توجه است، هر چند که همچنان ابهام گپ بین نرخ‌های جهانی و نرخ‌های صادراتی این گروه وجود دارد.
در نهایت با توجه به روند این روزهای بازار و همچنین افزایش ارزش معاملات خرد، به نظر می‌رسد روند رو به رشد بازار ادامه دار باشد که برای ادامه این روند با توجه به اخبار و مقاومت‌های تکنیکالی احتمالاً شاهد اصلاح هایی باشیم.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید