به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
جمعه, ۱۲ آذر ۱۴۰۰

پیش‌بینی بازار ۱۳ آذر ۱۴۰۰

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، بازار روز چهارشنبه نیز یک بازار سراسر منفی بود و فروشنده‌ها از خودشان هم سبقت می‌گرفتند و در آستانه خیلی منفی نمادها فروخته شدند و شرایط عمومی نشان می‌دهد بازار شرایط پیش روی خوبی برای خود تصور نمی‌کند و نتوانسته است گزینه جذابی برای سرمایه‌گذاران باشد و بازارهای دیگر مد نظر آنان است. در حالی که متغیرهای بنیادین بازار به مراتب از وضعیت بازارهای موازی شرایط بهتری را دارند اما در بازارهای دیگر رکورد و در بازار سرمایه حتی با دلگرمی مسئولین رکود را شاهد هستیم.
همیشه همین بوده، بازار یا در ناامیدی مفرط و یا امیدواری مفرط به سر می‌برده است و معمولا اینگونه است که وقتی بازار مثبت است، دوست دارد خبرهای مثبت بشنود و وقتی منفی است علاقه به خبرهای منفی دارد وگرنه با رشد کامودیتی‌ها بازار بالا رفته که حالا برای یک کاهش بخواهد بریزد؟مشکل مذاکرات و نرخ دلار هم نیست و حتی در این شرایط پیش از برجام نیز می‌توان گفت که بازار در ارزندگی به سر می‌برد، چرا که در مورد مذاکرات وین احتمال کمی وجود دارد که بر روی نرخ ارز تاثیر عمیقی گذاشته شود و بازار سرمایه نرخ ارز 25 الی 26 را می‌تواند مبنی خود قرار دهد. نرخ ارز از یک پارامتر سیاسی به یک پارامتر اقتصادی در حال تبدیل شدن است و ارز در حال حاضر در کانال واقعی خودش است. از سویی دیگر طی سال‌های اخیر نرخ استهلاک از نرخ رشد سرمایه ثابت بالاتر رفته، بنابراین به نظر می‌رسد مشکل بازار مذاکرات و نرخ ارز هم نیست،مشکل سیاست‌ها و دخالت‌های دولت است وگرنه چطور دولت می‌تواند درجا قیمت گاز را افزایش دهد اما هنوز نتوانسته برای خودرویی‌ها تعیین تکلیف کند؟
اینکه عملا بازار در حال رنج باقی مانده یعنی اینکه برای حرکت منتظر یک محرک است و این محرک می‌تواند از سوی خودرویی‌ها یا بانکی‌ها باشد و اینکه چه زمانی حال بازار خوب شود را باید به زمانی پیوند داد که بازار به این جمع بندی برسد که نرخ بهره خیلی بالا ندارد و نرخ ارز خیلی پایین ندارد یعنی زمانی که ذهنیت همه هم جهت شود و اگر مقداری نرخ نیما تکان بخورد و بالاتر برود آرام آرام توجهات سمت بازار می‌آید.
در مورد بازار می‌توان گفت همچنان محتاطانه عمل می‌کند و این امر با عوامل سیاسی و اقتصادی در کنار یکدیگر پیش‌بینی را سخت کرده است و در بازار فردا همانند روزهای گذشته احتمالا تقاضا رو به کاهش باشد و رفته رفته خروج پول حقیقی‌ را داشته باشیم.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید