به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازار یکم تیر ماه ۱۴۰۱

شاخص کل بورس در آخرین روز از فصل سبز سال قرمز رنگ بود و در نیمه اول بیش از 4 هزار واحد به عقب نشست و در این حین معاملات کم حجم دنبال میشد. در نیمه دوم نیز با توجه به ادامه عقب نشینی خریداران و تداوم ضعف نقدینگی شاخص کل در نهایت با 7 هزار و 617 واحد افت به عدد 1 میلیون و 539 هزار واحد دست یافت.
ارزش معاملات خرد نیز با حدود 20 درصد کاهش به 3،674 هزار رسید تا نشانی از تدوام بازار بی حال و بی رمق باشد که تحت تاثیر ابهام‌های داخلی و بین الملی در وضعیت ایستا قرار گرفته. از طرفی افزایش نرخ سود بین بانکی و نبود نقدینگی داخل بازار از دیگر مشکلات بازار است و به علاوه افزایش سنگین نرخ بهره آمریکا فشار سنگینی بر روی کامودیتی‌ها ایجاد کرده است و پیش‌بینی می‌شود سرعت افزایش سیاست‌های انقباضی در چند ماه آینده همچنان بالا باشد.
همچنین شرایط بازار به گونه‌ای است که بنظر می‌رسد هدف بازار ساز بیشتر کنترل است به همین دلیل مثبت‌ها دوامی ندارد و مادامی که خساپا و خودرو حمایت خود را از دست نداده باشند اصلاح بازار زمانی است تا قیمتی. در نتیجه باید گفت که در کوتاه مدت انتظار بازدهی از بورس وجود ندارد و پتانسیل برای ادامه اصلاح بازار کماکان وجود دارد اما انتظار گزارشات مثبت 3 ماهه و افزایش نرخ نیما از نکات امیدوار کننده بازار است و با توجه به نزدیکی مجامع پیش‌بینی می‌شود این معادله کمی بالانس شود و در ادامه اثرات تورمی در نهایت تاثیر خود را بر روی بورس خواهد گذاشت و شاهد حرکت بازار به سمت اهداف بالا خواهیم بود
در نهایت در رابطه با بازار فردا با توجه به کاهش ارزش معاملات خرد و خروج پول حقیقی و کاهش سرانه خرید حقیقی، احتمالا معاملات فردای بورس با امروز تفاوتی نداشته باشد و شاهد بازاری کم حجم باشیم. البته می‌تواند کمی بهتر از امروز باشد اما شاخص‌ها تفاوت چندانی نخواهند داشت. این روزها کمبود نقدینگی در بازار بیش از هر چیزی نمایان شده است.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید