به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۶ تیر ۱۴۰۰

پیش‌بینی بازار هفتم تیر ۱۴۰۰

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، در بازار سرمایه امروز، پس از شروع پر‌قدرت و سبز پوش معاملات روز شنبه و ثبت رشد بیش از 20 هزار واحدی شاخص کل، در روز یکشنبه شاهد رشدی 4 هزار و 700 واحدی و خفیف بودیم. به نظر عملکرد امروز شاخص را می‌توان یک استراحت کوتاه‌مدت پس از چند روز روند رو به رشد دانست. شاخص کل در حرکت خود به محدوده‌ی مقاومتی 1 میلیون و 240 واحدی رسیده است و باید دید که نسبت این مقاومت چگونه واکنش نشان خواهد داد.

با بررسی وضعیت کلی بازار ، می‌توان به این نتیجه رسید که بازار برای حرکت رو به رشد خود در میان‌مدت پتانسیل‌های مناسبی دارد، هر چند که برای تحلیل دقیق‌تر این موضوع باید سیاست‌ها و نگاه‌های تیم اقتصادی دولت جدید را نیز مدنظر قرار دهیم. علاوه بر وجود پتانسیل‌های مناسب در بازار سرمایه عدم جذابیت بازار‌های موازی، حداقل در میان مدت، به نظر می‌رسد بورس مقصد اصلی سرمایه‌گذاران خواهد بود.


با ارسال گزارشات ماهانه شرکت‌ها به سامانه کدال شاهد تداوم عملکرد مثبت در گروه‌های اصلی بازار هستیم، البته برخی از شرکت‌ها با توجه به کاهش نرخ‌های جهانی، نرخ فروش کاهشی داشته اند که باید عملکرد آنها را در ماه‌های آینده با دقت بیشتری رصد نماییم.
جدا از پارامترهای اقتصادی تاثیرگذار بربازار، مباحث سیاست خارجی این روزها در کانون توجه سرمایه‌گذاران است. اگرچه جلسه آینده مذاکرات برای یکشنبه آینده برنامه‌ریزی شده است اما نظرات طرفین بیش از هر زمان دیگری در طول چهار ماه گذشته رنگ و بوی منفی به خود گرفته است و باید دید این روش در جهت امتیاز‌گیری حداکثری از طرف مقابل پیش از نشست نهایی است و یا واقعا مذاکرات برجامی به شکست کشیده خواهد شد.


به هر حال و تحت تاثیر این اخبار دلار به قیمت 24650 تومان رسیده است و در حال عبور از سقف قیمتی سه ماه گذشته خود می‌باشد، رخدادی که می‌تواند مسیر حرکت به سمت 26000 تومان را در کوتاه‌مدت هموار کند. با این حال دلار نیمایی همچنان در محدوده 21000 تومان قرار دارد و به نظر می‌رسد تیم مدیریتی جدید بانک مرکزی چندان تمایلی برای واقعی‌سازی قیمت در این روزها ندارد.


در خصوص بازار فردا نیز معتقدیم که احتمالا بازار به استراحت خود در نیمه اول معاملات ادامه می‌دهد اگرچه به نظر نمی‌رسد فروشندگان بتوانند مانند گذشته بازار را در دست بگیرند و منفی‌های بازار خریداران خود را خواهد داشت. چشم بازار این روزها بیشتر به شستا و شرکت‌های زیر مجموعه آن است و شاید این گروه بتوانند باقی بازار را نیز با خود همراه کنند و معاملات بهتری را در نیمه دوم بازار داشته باشیم.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید