به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۱ تیر ۱۴۰۰

پیش‌بینی بازار دوم تیر ۱۴۰۰

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، در خصوص پیش‌بینی بازار فردا، بازار امروز بازار گرمی بود. گرمایی شبیه گرمای اولین روز تابستان، تعداد صف‌های فروش در حال کاهش روزانه است و از آن طرف هرروز به تعداد صف‌های خرید افزوده می‌شود. ارزش معاملات خرد سهام نسبت به روزهای گذشته افزایش داشت و شاهد ورود معنادار پول افراد حقیقی به سهام بودیم و از طرف دیگر پول حقیقی از درآمد ثابت ها خارج شد. ارزش معاملات نقدی هرروز افزایش می‌یابد و این موضوع اقبال مجدد مردم به بورس را نشان می‌دهد.


دلار در حوالی 24 هزار تومان به ثبات رسیده است و خبرهایی از تهیه پیش‌نویس توافق در وین به گوش می‌رسد. به نظر می‌رسد که اوضاع در حال بهتر شدن است و پس از مدتها، سهامداران یک مثبت دلچسب را تجربه کردند. شاخص قیمت هم‌وزن که اثر قیمتی سهام کوچک را بهتر نشان می‌دهد نیز در پایان معاملات امروز مثبت خوبی خورد که امیدواری‌ها را بیش از پیش افزایش می‌دهد. سهام ریالی امروز پیشران بودند. گروه خودرو و بانکی و همچنین صنعت غذایی در بازار امروز بهتر از بقیه گروهها عمل کردند.


معمولا صنایع غذایی به دلیل محدودیت‌ها در قیمت‌گذاری و مسائل و مشکلات دیگر در تولید, با ریسک سرمایه‌گذاری همراه هستند. مطابق اصول مالی، سرمایه‌گذار عاقل تنها در صورتی حاضر است ریسک بیشتری را تحمل کند که به ازای آن سود بیشتری برایش حاصل شود و درواقع بازده انتظاری وی افزایش می‌یابد. افزایش نرخ‌های کنونی در مواد غذایی باعث سودسازی مناسب شرکت‌های این صنعت خواهد شد و طبیعتا قیمت سهام این گروه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
گزارش‌های ماهانه نیز یکی یکی می‌آیند و احتمالا موج مثبت ایجاد شده را تقویت خواهد کرد. فروش خوب شرکت‌ها که ناشی از افزایش تولید و افزایش نرخ محصولاتشان است، اطمینان خاطربیشتری را در سهامداران بوجود می آورد .


روزهای سبز اخیر امیدوارکننده است و در ابتدای این مطلب نیز با امیدواری در مورد بازار صحبت کردیم, ولی واقعیت این است که این مثبت‌ها نباید گمراهمان کند و ما را در خرید بعضی سهم‌ها گول بزند. هنوز هم هستند سهامی که بالاتر از ارزش ذاتی‌شان بدون هیچ خبر مثبت و قانع کننده‌ای برای خرید, معامله می‌شوند. فاصله گرفتن سهام از ارزش ذاتی‌شان موجب افزایش ریسک سرمایه‌گذاری می‌شود و باید در خرید سهامی که بعضا مبنای بنیادی ندارند و در دوره اخیر رشد داشته اند دقت کرد.

به نظر می‌رسد بازار فردا نیز مانند امروز مثبت باشد و ریالی‌ها همچنان پیشتاز باشند. خرید با تحلیل و به دور از هیجانات ناشی از مثبت‌های روزهای اخیر به ما کمک می‌کند تا بهتر اقدام به تصمیم‌گیری کنیم. اگر قرار به رفع تحریم و ثبات دلار باشد، قطعا سهامی که رابطه مستقیمی با نرخ دلار دارند و در سالهای قبل از شروع تحریم‌ها صادرات مناسب و همگام با قیمت‌های جهانی داشته اند، باید در اولویت سرمایه‌گذاری قرار بگیرند.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید