به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۷ خرداد ۱۴۰۱

پایان دومین هفته صعودی در بازار طلا

روز جمعه 27 مه طلا دومین هفته صعودی پی در پی را به پایان برد. عقب نشینی شاخص دلار و بازده اوراق خزانه در کنار کاهش نگرانی از افزایش تهاجمی نرخ بهره توسط فدرال رزرو از جمله دلایل تقویت بازار طلا میباشد.

در پایان معاملات روز جمعه طلای نقدی با 0.03 درصد یا 0.57 درصد صعود به 1853.48 دلار در اونس رسید. دامنه نوسان قیمت بین 1848.35 و 1861.48 دلار بود. آتی طلا در آمریکا با 0.2 درصد صعود در 1851.3 دلار بسته شد.

استراتژیست ارشد شرکت RJO Futures می گوید: “فدرال رزرو تا حدودی به مواضع خود پایبند بود.” وی افزود که پس از دو نوبت افزایش نرخ بهره، رویه بعدی بانک مرکزی آمریکا هنوز مشخص نیست. “انتظارات بازار در بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا انعکاس پیدا کرده که از قله های خود عقب نشینی زیادی داشته است.”

با انتشار آمار مثبت در زمینه مخارج در آمریکا بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا کاهش داشت در حالی که شاخص دلار دومین هفته نزولی پی در پی را به پایان می برد. طلا حساسیت زیادی به نرخ بهره در ایالات متحده دارد زیرا سود ثابتی برای نگهداری طلا به سرمایه گذار تعلق نمی گیرد و بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش می دهد.

جزئیات نشست 3-4 مه فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه منتشر شد که از افزایش نیم درصدی نرخ بهره در نشست های ژوئن و ژوئیه حکایت دارد. تمرکز فدرال رزرو بر این است که بدون ایجاد رکود اقتصادی در آمریکا اقداماتی انجام دهد که تورم کنترل شود.

یکی دیگر از تحلیل گران می گوید: “به نظر می رسد که طلا سطح واقعی خود را پیدا کرده و احتمالا فعلا در دامنه 1840-1860 دلار در اونس نوسان داشته باشد تا اینکه اخبار بنیادی جدیدی اعلام شود یا اینکه تحولات تازه ای را شاهد باشیم.”

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید