به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۲۷ آذر ۱۴۰۰

پایان جلسه فدرال رزرو و تقویت بازار طلا

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، صبح پنجشنبه قیمت طلا در بازار جهانی صعودی است. تضعیف شاخص دلار به عنوان علت اصلی تقویت طلا مطرح می شود. در جلسه ماه دسامبر فدرال رزرو اعلام شد که فرایند خرید اوراق قرضه که برای مقابله با اثرات اقتصادی کرونا تدوین شده بود از ماه مارس متوقف خواهد شد. اکنون سرمایه گذاران منتظر برگزاری جلسات بانک مرکزی در سایر نقاط جهان هستند.

ساعت 9:15 صبح پنجشنبه 16 دسامبر ( 25 آذر) طلای نقدی با 0.18 درصد یا 3.25 دلار صعود به قیمت 1782.66 دلار در اونس مبادله می شود. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1757.39 و 1783.96 دلار بود.

مدیر شرکت مشاوره AirGuide می گوید: “هر گونه تضعیف شاخص دلار منطقا به افزایش قیمت طلا منتهی می شود. اما انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا محرک های مالی و پولی را تدریجا کاهش دهد. اگر این رویکرد تغییر نکند طبیعی است که قیمت طلا زیر 1800 دلار در اونس باقی بماند.”

بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد که سعی دارد درسال 2022 سه نوبت افزایش نرخ 0.25 درصدی داشته باشد زیرا اقتصاد این کشور به وضعیت اشتغال کامل رسیده و فدرال رزرو می بایست با تورم مقابله کند.

کاهش محرک های اقتصادی و افزایش نرخ بهره معمولا به بالا رفتن بازده اوراق خزانه دولتی می انجامد که با افزایش هزینه فرصت نگهداری طلا عاملی منفی برای این فلز گرانبها به شمار می رود.

قرار است امروز ساعت 13:30 به وقت گرینویچ آمار هفتگی متقاضیان بیمه بیکاری در ایالات متحده منتشر شود. یکی از فعالان بازار می گوید: “شمار متقاضیان بیمه بیکاری در آمریکا در کنار آمار تورم می تواند احتمال تداوم محرک های اقتصادی یا افزایش آن را کم کند. این امر فاکتوری منفی برای طلا است.”

در میان سایر فلزات گرانبها نقره با 0.4 درصد صعود به 22.13 دلار در اونس رسید. پالادیوم با 3.9 درصد جهش به 1657.79 دلار و پلاتین با 0.1 درصد افزایش قیمت به 919.08 دلار در اونس رسید.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید