به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰

پالادیوم در آستانه ۳۰۰۰ دلار و آزمایش قله ۱۸۰۰ دلار در بازار طلا

به گزارش تحلیل‌گران شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، روز جمعه قیمت طلا در بازار جهانی نزولی بود در حالی که پالادیوم همچنان به روند صعودی خود ادامه داده و فاصله چندانی با 3000 دلار ندارد.

در پایان معاملات روز جمعه 23 آوریل (3 اردیبهشت) طلای نقدی با 0.93 درصد یا 16.72 دلار نزول در سطح 1777.11 دلار در اونس بسته شد. دامنه تغییرات قیمت حدود 25 دلار و بین 1770.91 تا 1795.30 دلار بود.

در معاملات روز جمعه قیمت پالادیوم به قله تاریخی 2925.14 دلار در اونس رسید و دومین هفته صعودی پی در پی را پشت سر گذاشت. تحلیل گران انتظار دارند که پالادیوم قله 3000 دلار را آزمایش کند. کمبود عرضه و تقاضای قوی برای پالادیوم در صنعت خودروسازی از جمله دلایل این روند مثبت می باشد.

آمار تازه اقتصادی نشان می دهد که فعالیت کارخانجات در آمریکا طی دوره ابتدایی آوریل وضعیت مناسبی داشته و این موضوع تقویت بازارهای سهام این کشور را به دنبال داشت. همچنین آمار فروش مسکن نوساز در ماه مارس بهتر از انتظارات بود.

گرچه روز جمعه قیمت طلا کاهش داشت اما عوامل مختلفی از جمله نگرانی از افزایش شیوع کرونا، احتمال رشد تورم، تداوم نرخ بهره پایین و بهبود وضعیت تکنیکی از بازار طلا حمایت می کند.

تحلیل بازار طلا

بعد از ظهر پنجشنبه 22 آوریل قیمت طلا در بازار جهانی از قله 1797 دلار در اونس عقب نشینی کرد در حالی که سرمایه گذاران منتظر کنفرانس خبری رئیس بانک مرکزی اروپا و اخبار جدید درباره محرک اقتصادی منطقه یورو هستند. لازم به ذکر است که نگرانی از کمبود عرضه سبب شده قیمت پالادیوم به رکوردی جدید برسد.

ساعت 5:30 بعد از ظهر پنجشنبه طلای نقدی با 0.44 درصد یا 7.88 دلار نزول به قیمت 1785.95 دلار در اونس مبادله می شود. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1782.82 و 1797.75 دلار بود.

تحلیل گر کامرزبانک می نویسد: “با بهبود جو بازار بار دیگر مقاومت 1800 دلار آزمایش خواهد شد. در این شرایط جریان خروجی از صندوق های طلای قابل معامله در بورس کمتر می شود. همچنین این تصور وجود دارد که بانک های مرکزی همچنان به سیاست پولی بیش از اندازه انبساطی خود ادامه خواهند داد. اثر این رویه افزایش قیمت طلا خواهد بود.”

تا روز پنجشنبه بانک مرکزی اروپا همچنان سیاست قبلی خود را بدون تغییر حفظ کرده ولی مشخص نیست که اروپا پس از بازگشایی اقتصاد این منطقه چگونه به تداوم سیاست های محرک مالی و پولی خود ادامه خواهد داد.

بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا هنوز زیر 1.6 درصد باقی مانده و در نتیجه قیمت طلا از کاهش هزینه فرصت نیز منتفع می باشد. شاخص دلار در محدوده کف چند هفته‌ای قرار دارد.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید