به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۲۳ آبان ۱۴۰۱

وقفه در رالی بازارهای سهام در آسیا

felez

پس از رالی قوی هفته گذشته، روز دوشنبه بازارهای سهام در آسیا مقداری استراحت می کنند در حالی که یکی از مقامات ارشد بانک مرکزی آمریکا هشدار می دهد سرمایه گذاران با دیدن یک نوبت کاهش تورم، بیش از اندازه خوشحال نشوند. در نتیجه این موضع گیری بازده اوراق خزانه و شاخص دلار نیز تقویت شد.

ساعت 6 صبح دوشنبه 14 نوامبر ( 23 آبان) طلای نقدی با 0.52 درصد یا 9.21 دلاز نزول در سطح 1761.26 دلار در اونس مبادله می شود. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1761.26 و 1774.19 دلار بود. شاخص دلار با 0.35 درصد تقویت به 106.67 واحد رسیده است. این شاخص در 5 روز گذشته بیش از 3 درصد کاهش داشته و دامنه نوسان 52 هفته ای آن بین 94.63 و 114.78 واحد می باشد.

کاهش جزئی تورم در ایالات متحده باعث شد که بازده اوراق خزانه این کشور برای یک هفته 0.33 درصد کاهش یابد و دلار حدود 4 درصد تضعیف شود. اما به نظر می رسد که فدرال رزرو آمریکا از این فضای روانی در بازارهای مالی خوشنود نیست زیرا یکی از مقامات ارشد این نهاد می گوید برای اینکه روند افزایش نرخ بهره متوقف شود، می بایست چند نوبت پیاپی کاهش نرخ تورم اتفاق بیافتد. وی همچنین افزود که بازارها واکنش بیش از اندازه ای به یک نوبت کاهش جزئی نرخ تورم داده اند. البته او پذیرفت که بانک مرکزی آمریکا می تواند تدریجا کاهش سرعت افزایش نرخ بهره را مورد بررسی قرار دهد.

بازارهای آتی عمدتا بر این باورند که احتمالا در ماه دسامبر نرخ بهره دلار نیم درصد افزایش پیدا خواهد کرد و به دامنه 4.25-4.5 درصد خواهد رسید. پس از آن هم دو نوبت افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره باعث می شود به قله 4.75-5 درصدی برسیم.

رئیس بخش پژوهش در جی پی مورگان می گوید: “کاهش غیرمنتظره نرخ تورم در کنار اندیکاتورهای دیگر می تواند از کاهش تورم در جهان حکایت داشته باشد که می بایست واکنش متناسبی در جهت کاهش سرعت افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی را ایجاد کند.”

منبع:msn

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید