به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۸ شهریور ۱۴۰۱

نگرانی از کاهش رشد اقتصادی و روند نزولی در بازار فلزات اساسی

در پایان معاملات روز دوشنبه 29 آگوست ( 7 شهریور) بیشتر فلزات اساسی در بورس آتی شانگهای نزولی بودند. روز دوشنبه بورس فلزات لندن تعطیل بود. صحبت های رئیس بانک مرکزی آمریکا در کنفرانس جکسون هول نشان می دهد که فدرال رزرو حتی در صورت تشدید رکود اقتصادی نیز عزم جدی برای افزایش نرخ بهره و کنترل تورم دارد که می تواند تاثیر منفی بر رشد اقتصادی و تقاضای فلزات داشته باشد.

روز دوشنبه قرارداد آتی مس SHFE 2210 در بورس آتی شانگهای به قیمت 62700 یوان در تن باز شد و عمدتا حول میانگین متحرک روزانه خود نوسان داشت. نهایتا این قرارداد با 1.29 درصد نزول در سطح 62560 یوان در تن بسته شد.

روز دوشنبه شاخص دلار امریکا به قله 20 ساله در 109.49 واحد رسید. البته یکی از اعضای هیات مدیره بانک مرکزی اروپا گفت که احتمال دارد در نشست 8 سپتامبر، نرخ بهره یورو هم 0.75 درصد افزایش پیدا کند. این صحبت باعث شد یورو در مقابل دلار مقداری تقویت شود و در نتیجه شاخص دلار کمی از قله تاریخی خود عقب نشینی کند. رکود اقتصادی درنتیجه افزایش نرخ بهره نکته مورد توجه بسیاری از فعالان بازار است و در این راستا امار و اطلاعات اقتصادی تاثیر زیادی بر روند قیمت ها دارد. اکنون فعالان بازار منتظر اعلام آمار اشتغال آمریکا برای ماه آگوست هستند که روز 2 سپتامبر منتشر خواهد شد.

قرارداد آلومینیوم SHFE 2210 در بورس آتی شانگهای دیروز با 0.03 درصد یا 5 یوان افزایش قیمت به 18680 یوان در تن رسید. با توجه به خنک شدن نسبی هوا در چین کمی از کمبود انرژی و محدودیت برای تولیدکنندگان آلومینیوم در این کشور کاسته شده است.

آتی سرب SHFE 2210 روز دوشنبه با 0.33 درصد نزول به 14930 یوان در تن رسید. آتی روی با 1.21 درصد کاهش قیمت در سطح 24945 یوان در تن بسته شد.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید