به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
چهارشنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

نوسان طلا در محدوده قله دو ماهه

به گزارش تحلیل‌گران شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، صبح چهارشنبه 1 اردیبهشت ( 21 آوریل) طلا در بازار جهانی حول قله 7 هفته ای نوسان دارد. تضعیف شاخص دلار و کاهش بازده اوراق خزانه سبب شده تقاضای بهتری را برای طلا شاهد باشیم.

ساعت 10:30 صبح چهارشنبه طلای نقدی با 0.33 درصد یا 5.86 دلار صعود به قیمت 1784.82 دلار در اونس معامله می شود. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1776.62 و 1785.33 دلار بود.

این در حالی است که صبح سه شنبه قیمت طلا از قله دو ماهه عقب نشینی کرد در حالی که رشد بازده اوراق خزانه آمریکا مانعی برای افزایش بهای طلا می باشد. ساعت 9:15 صبح سه شنبه طلای نقدی تقریبا بدون تغییر در سطح 1772.3 دلار در اونس معامله می شود. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1766 و 1775 دلار در اونس بود.

شاخص دلار با 0.1 درصد نزول نزدیک کف دو ماهه قرار دارد که نتیجه آن جذابیت بیشتر طلا برای سایر ارزها می باشد. شاخص دلار، ارزش دلار آمریکا را در مقابل سبدی از شش ارز خارجی محاسبه می کند.

تحلیل بازار جهانی طلا

همچنین بازده اوراق خزانه آمریکا دوباره به زیر 1.6 درصد برگشته که این موضوع هزینه فرصت نگهداری طلا را کاهش می دهد.

بانک ژاپن پیش بینی کرده که تا سال 2023 نرخ تورم این کشور همچنان زیر هدف 2 درصدی باشد. فعالان بازار منتظر نشست بانک مرکزی اروپا و روشن شدن طرح های این بلوک در زمینه اجرای محرک اقتصادی جدید هستند.

طلا به عنوان سپری در مقابل تورم کاربرد دارد اما در عین حال افزایش تورم می تواند با بالا بردن نرخ بهره و افزایش بازده اوراق خزانه رقابت را برای این فلز گرانبها دشوارتر سازد.

طلا به عنوان ابزاری برای گرفتن پوشش در مقابل تورم استفاده می شود. در نتیجه سیاست های تورمی در نهایت می تواند اثر مثبتی بر بازار طلا داشته باشد. البته فعلا افزایش بازده اوراق خزانه که خود نوعی واکنش به شرایط تورمی است سبب شده تقاضای کمتری را برای طلا شاهد باشیم.

منبع:gold hovers

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید