به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۹ آذر ۱۴۰۰

نوسان طلا بین ۱۷۸۰ و ۱۸۰۰ دلار

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، صبح سه‌شنبه قیمت طلا در بازار جهانی کمی بهبود داشت. اصلاح شاخص دلار همراه با نگرانی از شیوع سریع گونه اومیکرون کرونا از جمله عواملی است که از بازار طلا حمایت میکند. طی پنج روز معاملاتی گذشته قیمت این فلز گرانبها عمدتا در دامنه 1780 تا 1800 دلار نوسان داشت.

ساعت 10:15 صبح سه‌شنبه 30 نوامبر ( 9 آذر) طلای نقدی با 0.27 درصد یا 4.74 دلار صعود به قیمت 1791.77 دلار در اونس معامله می‌شود. دامنه نوسان قیمت طلا تا این ساعت بین 1782.08 و 1795.70 دلار بود.

امروز شاخص دلار 0.1 درصد افت داشت. این امر فاکتور مثبتی برای بازار طلا است زیرا خرید را برای دارندگان سایر ارزها تسهیل می‌کند. تعداد بیشتری از کشورها محدودیت‌هایی برای ورود مسافرین وضع کرده اند تا از این طریق شیوع گونه اومیکرون کرونا را کنترل نمایند.

تحلیل‌گر DailyFX می‌گوید: “این خبر می‌بایست جهش بیشتری را در بازار طلا ایجاد می‌کرد. اینکه طلا رشد خوبی نداشت نشان می‌دهد که ضعف زیادی در بازار این فلز گرانبها وجود دارد.” وی افزود که فعلا نرخ بهره تعدیل شده برای تورم منفی است و از بازار طلا حمایت میکند.

بازده اوراق خزانه آمریکا بعد از تعدیل برای تورم از کف یک ماهه خود فاصله گرفته است. اما روز سه شنبه همچنان در سطح منفی 1.05 درصد قرار داشت که هزینه فرصت واقعی طلا را کاهش می‌دهد.

سرمایه‌گذاران منتظر صحبت‌های رئیس بانک مرکزی آمریکا در مقابل کنگره هستند. او اخیرا گفته بود که شیوع گونه جدید کرونا باعث شده که افق تورم مد نظر آنها به هم بریزد و در این شرایط ممکن است قیمت‌ها برای مدتی طولانی تر از آنچه که قبلا پیش‌بینی می‌شد صعودی باقی بماند.

کاهش محرک‌های اقتصادی و افزایش نرخ بهره برای کنترل تورم از جمله فاکتورهایی است که می تواند هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش داده و از تقاضای آن بکاهد.

منبع: reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید