به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۹ بهمن ۱۴۰۰

نزول ۱.۵ درصدی قیمت طلا در بازار جهانی

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، روز چهارشنبه قیمت طلا در بازار جهانی بیش از 1.5 درصد افت داشت در حالی که شاخص دلار و بازده اوراق خزانه پس از صحبت های رئیس فدرال رزرو آمریکا صعودی شد. جروم پاول رئیس فدرال رزرو بر لزوم فاصله گرفتن از سیاست های حمایتی دوران کرونا تاکید کرد. به نظر می رسد یک نوبت افزایش نرخ بهره دلار در ماه مارس اتفاق خواهد افتاد.

ساعت 9:15 صبح پنجشنبه 27 ژانویه ( 7 بهمن) طلای نقدی با 0.48 درصد یا 8.78 دلاز نزول به قیمت 1813.38 دلار در اونس معامله می شود. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1813.05 و 1832.64 دلار بود.

پاول در کنفرانس خبری خود گفت که مقامات فدرال رزرو معتقدند که افزایش نرخ بهره در جلسه 15-16 مارس اتفاق خواهد افتاد. این خبر افزایش بازده اوراق خزانه و رشد شاخص دلار را به دنبال داشت که طبعا تاثیر منفی بر قیمت طلا به عنوان یک دارایی بدون بهره دارد. نقره نیز با 1 درصد نزول به 23.59 دلار در اونس رسید.

یکی از معامله گران مستقر در نیویورک می گوید: “صحبت های پاول عملا افزایش نرخ بهره در ماه مارس را تضمین می کند. تاکید او بر قوی بودن اقتصاد و توجه به بزرگی بیش از اندازه ترازنامه بانک مرکزی و لزوم کوچک کردن آن همگی فروش گسترده در بازار اوراق خزانه را به دنبال داشت که ضمن بالا بردن بازده این اوراق فشار نزولی بر بازار طلا وارد می کند.”

افزایش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری طلا را بالا می برد. او می افزاید “گرچه تقاضای فیزیکی و تقاضای صندوق های ETF طلا همچنان بالا است اما صحبت های جروم پاول سقف طلا در محدوده 1850 دلار را برای کوتاه مدت تثبیت کرد.”

پالادیوم با 6.1 درصد جهش به 2334.89 دلار در اونس رسید. پلاتین با 0.8 درصد صعود در 1033.72 دلار معامله شد.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید