به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

ممنوعیت فروش سرب تولید روسیه در LME

felez

روز چهارشنبه هفته گذشته بورس فلزات لندن (LME) اعلام کرد که از ورود محموله های سرب تولید روسیه به انبارهایش جلوگیری خواهد کرد. این اقدام بورس فلزات لندن در تبعیت از تحریم های اتحادیه اروپا علیه محصولات تولید روسیه صورت گرفته و عملا فروش سرب روسیه را در یکی از بزرگترین بازارهای جهان متوقف خواهد کرد.

گرچه روسیه از تولیدکنندگان بزرگ سرب جهان نیست اما این تصمیم می تواند به نوسانات بیشتر در بازار منجر شود. به خصوص این احتمال وجود دارد که در آینده تصمیمات مشابهی درباره فروش آلومینیوم و نیکل روسیه در بورس فلزات لندن اتخاذ شود. با توجه به اینکه روسیه سهم بیشتری از عرضه آلومینیوم و نیکل جهان را به خود اختصاص می دهد چنین رویدادی تاثیر مهمی بر بازار خواهد داشت.

پس از انتشار خبر ممنوعیت فروش سرب روسیه در بورس فلزات لندن قیمت این فلز در LME بیش از 2 درصد جهش داشت و به حدود 2300 دلار در تن رسید.

بورس فلزات لندن می گوید: “مطابق با این بیانیه از این پس صدور مجوز برای سرب تولید شده در روسیه در کلیه انبارهای مجاز LME متوقف می شود.” به این ترتیب روسیه نمی تواند سرب تولید خود را در مقابل قراردادهای LME تحویل دهد و عملا امکان معامله در این بازار را نخواهد داشت. بورس فلزات لندن همچنین اعلام کرد که در حال حاضر هیچ گونه موجودی سرب تولید روسیه در انبارهای مجاز LME وجود ندارد. تحلیل گر وود مکنزی می گوید که ممنوعیت فروش سرب روسیه در بورس فلزات لندن تاثیر کمی بر بازار غرب خواهد داشت زیرا بیشتر تولید سرب روسیه از محل بازیافت باتری بوده و محصول نهایی به چین و قزاقستان صادر می شود. طبق تحلیل گروه سی آر یو، روسیه حدود 150 هزار تن در سال سرب بازیافتی تولید می کند.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید