به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۱۱ دی ۱۴۰۱

معاملات کم حجم بازار فلزات چین در آخرین روزهای سال ۲۰۲۲

روز جمعه 30 دسامبر مجموعه فلزات اساسی در بورس آتی شانگهای عمدتا با افت قیمت بسته شدند در حالی که با نزدیک شدن به پایان سال 2022 حجم پایین معاملات را شاهد هستیم.

قرارداد آتی مس SHFE 2302 روز جمعه با 0.09 درصد یا 60 یوان نزول به 66260 یوان در تن رسید. گرچه کاهش سطح موجودی مس در جهان تا حدودی از قیمت این فلز صنعتی حمایت می کند اما تقاضای ضعیف مانعی برای رشد قیمت ها است.

قرارداد آتی آلومینیوم فوریه 2023 (SHFE 2302) با 0.03 درصد یا 5 یوان نزول به 18700 یوان در تن رسید. حجم موقعیت های باز با 12913 واحد کاهش در 136749 لات گزارش شد. در سمت عرضه سهمیه بندی برق در مناطقی از چین همچنان ادامه دارد. احتمالا سطح تولید آلومینیوم در بازار داخلی چین طی ماه دسامبر کمتر از انتظارات باشد. در سمت تقاضا، صنایع پایین دستی چین در رکود فصلی قرار دارند و حجم سفارشات جدید پایین است. در نتیجه نرخ بهره برداری از کارخانجات چینی کاهش داشت. همچنین برای دومین هفته پیاپی سطح موجودی شمش آلومینیوم در چین افزایش پیدا کرده که عامل دیگری در جهت ایجاد فشار نزولی در بازار است. شانگهای متالز مارکت پیش بینی می کند که در آینده نزدیک قیمت آلومینیوم نوسانی و بدون روند باقی بماند اما تحولات مربوط به تجدید موجودی و تغییر سطح موجودی ها در شکل دهی به روند قیمت تاثیر زیادی خواهد داشت.

روز جمعه قرارداد آتی سرب SHFE 2302 به قیمت 15925 یوان در تن بسته شد. با نزدیک شدن پایان سال در بازار نقدی معامله گران به ندرت عرضه ای داشتند. به علاوه بیشتر فروشنده ها مشغول بستن دفاتر خود در پایان سال هستند. از سوی دیگر خریداران صنایع پایین دستی به دلیل فشارهای مالی تمایلی به خرید جدید ندارند و عمدتا تنها  سرب بازیافتی و ارزانتر را خریداری می کنند.

قرارداد آتی روی SHFE 2302 روز جمعه با 0.31 درصد یا 75 یوان نزول در سطح 23765 یوان در تن بسته شد.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید