به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۲۵ بهمن ۱۴۰۱

فشار نزولی در معاملات طلا و انتظار برای انتشار آمار تورم در آمریکا

صبح دوشنبه 13 فوریه ( 24 بهمن) قیمت طلا در بازار جهانی نزولی است در حالی که معامله گران ضمن انتظار برای انتشار آمار تورم در ایالات متحده احتیاط بیشتری به خرج می دهند. افزایش تورم و یا تداوم وضعیت تورمی می تواند بر روند افزایش نرخ بهره دلار توسط بانک مرکزی آمریکا تاثیرگذار باشد.

ساعت 9:50 صبح دوشنبه طلای نقدی با 0.24 درصد یا 4.53 دلار نزول به قیمت 1861.05 دلار در اونس مبادله می شود. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1857.20 و 1869.94 دلار بود. شاخص دلار آمریکا با 0.11 درصد افزایش در سطح 103.74 واحد قرار دارد.

طلا اغلب به عنوان ابزاری برای پوشش در مقابل تورم استفاده می شود اما هزینه فرصت بالاتر ناشی از رشد بهره می تواند تاثیر منفی بر بازار طلا داشته باشد. تحلیل گر بازار در IG به رویترز می گوید: “تقویت شاخص دلار و افزایش بازده اوراق خزانه طلا را تحت فشار قرار داده زیرا این احتمال وجود دارد که فضای تورمی همچنان ادامه داشته باشد.”

روز جمعه رئیس بانک فدرال رزرو فیلادلفیا گفت که به نظر او نرخ بهره فدرال به رقمی بالاتر از 5 درصد خواهد رسید و احتمالا تا مدتی در آن سطح ثابت بماند. به اعتقاد او در سال 2024 احتمال کاهش نرخ بهره وجود دارد. فعالان بازار اکنون پیش بینی می کنند که نرخ بهره دلار در ماه ژوئیه به حداکثر مقدار خود در 5.188 درصد برسد.

این تحلیل گر می افزاید: “پیش از انتشار شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا احتمالا فضای احتیاط در بازار طلا ادامه پیدا کند زیرا ریسک افزایش تورم می تواند انتظار برای تداوم روند افزایش نرخ بهره را تقویت کند.”

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید