به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۱۵ آذر ۱۴۰۱

عقب نشینی طلا با صعود شاخص دلار

روز دوشنبه قیمت طلا در بازار جهانی نزولی بود در حالی که با انتشار آمار قوی اقتصادی شاخص دلار تقویت شد و این نگرانی وجود دارد که فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را شتاب دهد.

ساعت 5:30 صبح سه شنبه 6 دسامبر ( 15 آذر) هر اونس طلا با 0.35 درصد یا 6 دلار صعود به 1774 دلار در اونس رسید. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1766.90 و 1774.11 دلار بود. شاخص دلار امروز با 0.2 درصد کاهش به 105.08 واحد رسیده است.

در ماه نوامبر فعالیت بخش خدمات در ایالات متحده بطور غیرمنتظره ای افزایش داشت در حالی که با بهبود وضعیت در بازار کار این تصور وجود دارد که مومنتوم اقتصادی آمریکا خوب است و فدرال رزرو می تواند بدون نگرانی از رکود اقتصادی به افزایش سریع نرخ بهره ادامه دهد. افزایش نرخ بهره فاکتور منفی برای بازار طلا محسوب می شود زیرا طلا دارایی بدون بهره است و در این شرایط هزینه فرصت نگهداری آن بالا می رود.

همچنین انتشار آمار ISM بهتر از انتظارات باعث شد که شاخص دلار طی روز گذشته تقویت شود و به بالای 105 واحد برگردد. این امر فروش بیشتر در بازار طلا و نقره را به دنبال داشت. تقویت شاخص دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزها گرانتر می کند.

استراتژیست بازار در شرکت بلو لاین فیوچرز مستقر در شیکاگو می گوید: ” از نظر تکنیکال طلا شب گذشته به میانگین متحرک 200 روزه در 1823.90 دلار برخورد کرد و از آن زمان عقب نشینی و اصلاح قیمت را شاهد بودیم.”

معامله گران طلا همچنان مترصد تصمیمات فدرال رزرو درباره افزایش نرخ بهره هستند. اخیرا صحبت های مقامات بانک مرکزی آمریکا درباره لزوم افزایش آهسته تر نرخ بهره به رالی صعودی در بازار طلا انجامید. تحلیل گر بانک UBS می گوید: “مسیر طلا در آینده نزدیک بستگی زیادی به شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا دارد. ما به دقت نگاه می کنیم که آیا افزایش بیشتر نرخ بهره در هفته های پیش رو فشار نزولی در بازار طلا ایجاد خواهد کرد یا خیر.” شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا برای ماه نوامبر در روز 13 دسامبر اعلام خواهد شد.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید