به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۱۱ دی ۱۴۰۰

ضعیف ترین عملکرد سالانه طلا در شش سال گذشته

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، صبح پنجشنبه 30 دسامبر قیمت طلا در بازار جهانی نزولی است و بار دیگر به زیر 1800 دلار در اونس افت کرد. با این وضعیت و ضمن نزدیک شدن پایان سال میلادی بدترین عملکرد سالانه طلا در شش سال اخیر رقم خواهد خورد.

ساعت 10 صبح پنجشنبه طلای نقدی با 0.41 درصد یا 7.39 دلار نزول به قیمت 1787.48 دلار در اونس معامله می شود. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1797.24 و 1805.66 دلار بود.

تحلیل گر DailyFX می گوید: “نوسانات قیمت طلا در 48 ساعت گذشته به هیچ وجه نماینده تحولات بنیادی خاص نیست و صرفا به دلیل کمبود نقدینگی در بازار و عمق کم آن مقدار نوسانات افزایش داشته است.”

روز سه شنبه قیمت طلا به قله یک ماهه رسید اما در جلسه بعد در مقطعی قیمت این فلز گرانبها به کف یک هفته ای رسید و نهایتا بدون تغییر بسته شد. در مجموع با این قیمت ها طلا بدترین عملکرد سالانه خود از سال 2015 به بعد را تجربه خواهد کرد.

انتظار می رود در یک هفته اول ژانویه جهت گیری طلا نشانه های بهتری از روند آتی آن ارائه کند. نحوه تغییر تورم و همچنین سیاست گذاری فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره از جمله عواملی است که نقش مهمی در شکل دهی رفتار طلا در سال آینده خواهد داشت.

بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا نزدیک به قله یک ماهه قرار دارد و این موضوع با افزایش هزینه فرصت نگهداری طلا تاثیر منفی بر قیمت این فلز گرانبها دارد. امروز همچنین شاخص دلار مقداری تقویت شد و عامل دیگری بود که بازار طلا را تحت فشار قرار داد. قرار است امروز آمار اولیه متقاضیان بیمه بیکاری در ایالات متحده اعلام شود. قوی بودن بازار کار می تواند فدرال رزرو را در اتخاذ سیاست های انقباضی تر و افزایش سریع تر نرخ بهره یاری دهد.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید