به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۳۰ مهر ۱۴۰۱

صعود ۱.۸ درصدی بهای طلا

روز جمعه در آخرین روز معاملاتی هفته قیمت طلا در بازار جهانی بیش از 1.8 درصد افزایش داشت که علت آن تضعیف شاخص دلار بود. اخیرا گزارش هایی منتشر شده مبنی بر اینکه احتمالا مقامات فدرال رزرو آمریکا قصد دارند سرعت و روند آتی افزایش نرخ بهره دلار را به بحث بگذارند.

در پایان معاملات روز جمعه 21 اکتبر ( 29 مهر) طلای نقدی با 1.85 درصد یا 30.10 دلار صعود به 1657.60 دلار در اونس رسید. دامنه نوسان قیمت بین 1619.12 و 1657.65 دلار بود. شاخص دلار با 0.89 درصد نزول در سطح 111.88 واحد بسته شد. از جمله دلایل تضعیف شاخص دلار می توان به استعفای لیز تراس نخست وزیر انگلیس اشاره کرد که نتیجه آن تقویت پوند در برابر دلار بود.

وال استریت ژورنال گزارش کرده که مقامات فدرال رزرو به یک نوبت دیگر افزایش نرخ بهره 0.75 درصدی در ماه نوامبر گرایش دارند اما برخی از آنها از لزوم کاهش سرعت افزایش نرخ بهره در آینده صحبت می کنند. تحلیل گر TD Securities می گوید: “این مقاله وال استریت ژورنال که درباره سرعت افزایش نرخ بهره صحبت می کند تاثیر زیادی بر شکل دهی به ذهنیت فعالان بازار داشت.”

روز جمعه رئیس بانک فدرال رزرو سانفرانسیسکو گفت که بانک مرکزی باید از زیاده روی در سیاست پولی انقباضی و تحمیل رکود اقتصادی به اقتصاد آمریکا خودداری کند. وی افزود که به نقطه ای نزدیک شدیم که می بایست سرعت افزایش نرخ بهره را کاهش دهیم.

طلا حساسیت زیادی به نرخ بهره دارد زیرا بهره ای به طلا تعلق نمی گیرد و در نتیجه افزایش بهره هزینه فرصت نگهداری طلا را بالا می برد. از منظر تقاضای فیزیکی، هفته گذشته هند با افزایش تقاضا مواجه بود زیرا برخی مشتریان در کف قیمتی و پیش از فصل جشن و مراسمات اقدام به خرید کردند. نقره با 2.7 درصد صعود به 19.16 دلار در اونس رسید.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید