به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۱۲ شهریور ۱۴۰۱

صعود ۱ درصدی بازار طلا و عقب نشینی شاخص دلار

روز جمعه در مقطعی قیمت طلا در بازار جهانی بیش از 1 درصد افزایش داشت. عقب نشینی جزئی شاخص دلار از جمله دلایلی بود که بهبود بازار طلا را تسهیل کرد، البته این شاخص همچنان در نزدیکی قله های تاریخی خود قرار دارد. آمار اشتغال در آمریکا مطابق با انتظارات اعلام شد ولی در مجموع برای سومین هفته پی در پی کاهشی بود. فضای افزایش نرخ بهره تدریجا تاثیر منفی بر بازار کار ایجاد خواهد کرد.

در پایان معاملات روز جمعه هر اونس طلا با 0.88 درصد یا 14.97 دلار صعود به قیمت 1712.5 دلار در اونس بسته شد. دامنه نوسان قیمت بین 1694.73 و 1717.44 دلار بود. شاخص دلار با 0.07 درصد نزول به 109.61 واحد رسید.

جیم وایکوف، تحلیل گر ارشد در کیتکو متالز می گوید: “آمار اشتغال خیلی نزدیک به انتظارات بازار بود. این آمار از ضعف بازار کار حکایت ندارد اما آنقدر هم قوی نیست که بتواند فدرال رزرو را در افزایش سریع تر نرخ بهره تشویق نماید. در این شرایط طلا یک رالی کوتاه را شاهد است.”

به گزارش وزارت کار ایالات متحده، ماه گذشته تعداد مشاغل ایجاد شده در بخش غیرکشاورزی 315 هزار واحد افزایش داشت. نظرسنجی رویترز از اقتصاددان ها پیش بینی کرده بود که تعداد فرصت های شغلی 300 هزار واحد افزایش داشته باشد.

تحلیل گر Capital.com می گوید: “کاهش جزئی شاخص دلار آمریکا و بازده اوراق خزانه فرصت نفس کشیدن به طلا داد. اما روند نزولی در بازار طلا همچنان باقی است.”

اخیرا بانک های مرکزی مختلف در جهان برای کنترل تورم به سمت افزایش نرخ بهره حرکت کرده اند و این موضوع فاکتور منفی برای طلا است زیرا بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری طلا به عنوان یک دارایی بدون بهره را بالا می برد.

تحلیل گر ساکسوبانک در تحلیل تکنیکی معتقد است که برای بهبود بازار طلا لازم است که مقاومت خط روند ماه مارس در 1770 دلار به سمت بالا شکسته شود.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید