به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
چهارشنبه, ۱۵ دی ۱۴۰۰

صعود مجموعه فلزات اساسی در بورس لندن

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، در پایان جلسه روز سه شنبه 4 ژانویه (14 دی) قیمت فلزات اساسی در بورس فلزات لندن صعودی بود هر چند که افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و آمارهای اقتصادی ضعیف تر از انتظار موانعی در پیش روی صعود بیشتر این مجموعه است.

شاخص PMI تولیدی ISM در ماه دسامبر به 58.7 واحد افت کرد. مقدار این شاخص در ماه نوامبر 61.1 واحد بود. البته تا زمانی که شاخص PMI بالای 50 واحد است همچنان از وضعیت رشد اقتصادی حکایت دارد.

روز گذشته روی بهترین عملکرد را در مجموعه فلزات اساسی داشت و با 2 درصد صعود به 3604 دلار در تن رسید. حجم معاملات روی نیز افزایش قابل توجهی داشت و به 11255 لات رسید که بسیار بالاتر از میانگین ماه دسامبر یعنی 6968 لات می باشد.

دیروز بازار فیزیکی هم وضعیت صعودی داشت. با توجه به کمبود عرضه روی در بازار فیزیکی، پرمیوم های منطقه اروپا بار دیگر افزایش پیدا کرد. تحلیل گر فست مارکتس می گوید: “نگرانی از مقدار عرضه روی در اروپا می تواند در کوتاه مدت قیمت آن را بالا نگه دارد. گرایش تازه مدیران صندوق ها به خرید روی هم عامل دیگری است که از بازار این فلز حمایت می کند. در واقع ما از دسامبر 2021 بازار روی را مثبت ارزیابی می کردیم و انتظار داریم که مومنتوم صعودی فعلا ادامه داشته باشد.” پس از روی قرارداد آتی نیکل سه ماهه بهترین عملکرد را داشت و با 1.8 درصد صعود به 21137 دلار در تن رسید. قرارداد آتی آلومینیوم سه ماهه با 1.1 درصد صعود در سطح 2839 دلار در تن بسته شد. افزایش هزینه انرژی عاملی است که همچنان قیمت آلومینیوم را به سمت بالا سوق می دهد. روز سه شنبه قرارداد آتی مس سه ماهه در بورس فلزات لندن با 0.4 درصد صعود به 9768 دلار در تن رسید.

منبع:metalbulletin

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید