به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۱۶ خرداد ۱۴۰۱

صعود بهای مس به قله یک ماهه

فلزات اساسی

صبح دوشنبه قیمت مس در بورس فلزات لندن صعودی بود و به بالاترین سطح در یک ماه اخیر رسید در حالی که لغو محدودیت های کرونا در چین و امید به کاهش تعرفه واردات از چین به آمریکا باعث شده که جو مثبتی را در بازار شاهد باشیم.

ساعت 02:10 به وقت گرینویچ قرارداد آتی مس سه ماهه در بورس فلزات لندن با 2.2 درصد صعود به 9712.5 دلار در تن رسید که بالاترین سطح از 29 آوریل (9805.5 دلار) می باشد. قرارداد آتی مس ژوئیه در بورس آتی شانگهای با 1.1 درصد صعود به 72810 یوان (10946.24 دلار) در تن رسید.

رسانه های دولتی چین روز یکشنبه اعلام کردند که با کاهش تعداد موارد ابتلا به کرونا در این کشور تدریجا محدودیت های مربوط به آن لغو می شود و امکان استفاده از فضاهای سرپوشیده رستوران ها وجود خواهد داشت. پس از دو ماه محدودیت شدید در پکن و شانگهای، این مناطق تدریجا به وضعیت عادی برمی گردند.

روز یکشنبه وزیر بازرگانی آمریکا گفت که رئیس جمهور این کشور از تیم او خواسته تا راهکارهایی برای لغو برخی از تعرفه های واردات علیه چین را مورد بررسی قرار دهند. بسیاری از این تعرفه ها در زمان رئیس جمهور قبلی یعنی دونالد ترامپ برای کاهش نفوذ چین در بازارهای آمریکا وضع شده بود اما تورم بالا در آمریکا دولت فعلی را بر آن داشته که با لغو برخی از این تعرفه ها به افزایش واردات و کاهش قیمت کالاها کمک کنند.

در ماه مه فعالیت بخش خدمات در چین برای سومین ماه پیاپی نزولی بود. این امر از سرعت پایین بهبود شرایط اقتصادی پس از محدودیت های کرونا حکایت دارد.

روز جمعه کابینه دولت پرو جلسه ای تشکیل داد تا راه حلی برای درگیری بین مردم محلی و شرکت MMG در مورد معدن لاس بامباس پیدا کند اما بعد از ظهر جمعه وزرای پرو بدون اعلام هیچ تصمیم گیری این جلسه را ترک کردند.

منبع:nasdaq

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید