به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
چهارشنبه, ۲۴ فروردین ۱۴۰۱

صعود بهای روی در بازار چین

روز سه شنبه 12 آوریل ( 23 فروردین) قیمت روی در بورس آتی شانگهای رشد قابل توجهی داشت و جو مثبتی را در بازار این فلز صنعتی شاهد هستیم.

به گزارش شانگهای متالز مارکت صبح امروز قرارداد آتی روی SHFE 2205 در بورس آتی شانگهای به قیمت 27350 یوان در تن باز شد و در نیمه معاملات روزانه به 27900 یوان در تن رسید. قیمت روی در معاملات امروز با 1.75 درصد یا 480 یوان صعود به 27870 یوان در تن رسید. حجم موقعیت های باز در این قرارداد با 9267 لات افزایش معادل 124 هزار لات اعلام شد.

از منظر تحلیل بنیادی، در سمت عرضه صندوق درآمدی نوراندا برآورد کرده که مقدار عرضه روی تصفیه شده برای سال 2022 کاهش خواهد داشت. کمبود نیروی کار و افزایش غیبت کارکنان به دلیل محدودیت های کرونا از جمله دلایل کاهش تولید است. از سوی دیگر در فصل سرما تعمیرات دوره ای برخی از کارخانجات به تعویق افتاد. همچنین سرمای هوا باعث شد که کمبود و محدودیت هایی را در مقدار مصرف برق شاهد باشیم که به نوبه خود در کاهش تولید روی نقش داشت.

در سمت تقاضا، قیمت روی در بازار چین افزایش سریعی داشته و قیمت های مختلفی به عنوان مظنه اعلام می شود. با وجود این حجم معاملات در بازار نسبتا پایین است و بخشی از معامله گران منتظر روشن تر شدن روند آتی قیمت ها هستند. با توجه به قیمت بالای روی، برخی از صندوق های سرمایه گذاری در بازار این فلز حضور پیدا کرده اند و از آن حمایت می کنند. شانگهای متالز مارکت پیش بینی می کند که قیمت روی فعلا در سطوح بالایی نوسان داشته باشد.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید