به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۲ خرداد ۱۴۰۱

صعود بازار طلا به قله یک هفته ای

صبح دوشنبه 23 مه ( 2 خرداد) قیمت طلا در بازار جهانی صعودی است و به قله یک هفته ای رسیده در حالی که تضعیف شاخص دلار به عنوان دلیل اصلی آن مطرح میشود. افزایش بهای طلا در حالی رقم می خورد که بازده اوراق خزانه آمریکا همچنان رو به افزایش است و عملا رشد معنادار قیمت طلا را محدود می کند.

ساعت 9:15 صبح دوشنبه طلای نقدی با 0.42 درصد یا 7.73 دلار صعود به 1854.41 دلار در اونس رسید. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1841.21 و 1855.52 دلار بود.

به دنبال سپری کردن یک هفته نزولی، شاخص دلار آمریکا هفته جدید را ضعیف آغاز کرد در حالی که سرمایه گذاران امید کمتری به تقویت بیشتر دلار با افزایش نرخ بهره دارند. از سوی دیگر کاهش محدودیت های کرونا در چین می تواند به رشد اقتصاد جهان کمک کند و از این رو گرایش بیشتر به دارایی های پرریسک تر را شاهد هستیم. تضعیف شاخص دلار باعث می شود طلا برای خریداران سایر کشورها جذابیت بیشتری پیدا کند.

البته بازده اوراق خزانه ده ساله آمریکا همچنان قوی گزارش می شود و صعود طلا به عنوان یک دارایی بدون بهره را محدود می نماید. هفته گذشته رئیس بانک فدرال رزرو سنت لوئیس گفت که به نظر او تا پایان امسال فدرال رزرو می بایست نرخ بهره دلار را به 3.5 درصد برساند تا بتواند تورم را مهار نماید.

طلا به عنوان یک دارایی برای گرفتن پوشش در مقابل تورم استفاده می شود اما حساسیت زیادی به نرخ بهره و بازده اوراق خزانه دارد زیرا بالا رفتن بهره هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش می دهد.

صبح دوشنبه بازارهای سهام در آسیا شروع غیرمطمئنی داشتند زیرا نگرانی از تورم و احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره آینده رشد اقتصادی جهان را تهدید می کند.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید