به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
چهارشنبه, ۲۰ مهر ۱۴۰۱

روند نامشخص طلا در انتظار جزئیات نشست فدرال رزرو

صبح چهارشنبه 12 اکتبر قیمت طلا در بازار جهانی روند مشخصی ندارد و سرمایه گذاران منتظر نشانه های بیشتر درباره نحوه افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و آمار جدید تورم هستند که این هفته منتشر خواهد شد.

ساعت 11:50 صبح چهارشنبه 20 مهر طلای نقدی با 0.43 درصد یا 7.15 دلار افزایش قیمت در سطح 1671.47 دلار در اونس مبادله می شود. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1661.68 و 1679.18 دلار در اونس بود. امروز شاخص دلار تقریبا بدون تغییر در سطح 113.25 واحد قرار دارد. دلار در مقابل سبدی از شش ارز خارجی طی 5 روز گذشته حدود 3 درصد تقویت شده است.

تحلیل گر DailyFX می گوید: “بازار طلا ظاهرا در فاز تثبیت است. پیش از اعلام اخبار مهم معمولا ریسک بیشتری در بازار وجود دارد. این هفته قرار است جزییات نشست ماه قبل فدرال رزرو و همچنین شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا اعلام شود. هر چقدر که فدرال رزرو در افزایش نرخ بهره جدی تر باشد، جذابیت طلا کمتر می شود. فعالان بازارهای مالی پیش بینی می کنند که فدرال رزرو همچنان اشتهای زیادی برای بالا بردن نرخ بهره داشته باشد.”

گرچه طلا به عنوان سپری در مقابل تورم استفاده می شود اما در صورت افزایش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری یک دارایی بدون بهره مثل طلا بالا می رود. رئیس بانک فدرال رزرو کلیولند گفت که حتی در صورت افزایش قابل توجه نرخ بهره در سال جاری، بانک مرکزی هنوز با کنترل تورم فاصله زیادی خواهد داشت و می بایست سیاست پولی انقباضی همچنان ادامه پیدا کند.

صندوق بین المللی پول هشدار داده که ترکیب فشارهای ناشی از تورم و بحران غذا و انرژی حاصل از جنگ اوکراین در کنار بالا بردن نرخ بهره می تواند جهان را به کام رکود اقتصادی بکشاند.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید