به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
چهارشنبه, ۲۵ اسفند ۱۴۰۰

رشد ۱۸.۷ درصدی فروش خودروهای چینی در ماه فوریه

felez

در فوریه امسال خودروسازان چینی فروش خوبی را تجربه کردند. عملکرد قوی بخش خودروهای الکتریکی در کنار تقاضای مناسب صادراتی از جمله دلایل تقویت فروش خودروسازان چینی بود.

به گزارش انجمن خودروسازان چین، این کشور در فوریه 2022 موفق شد 1.74 میلیون دستگاه خودرو بفروشد که 18.7 درصد بیش از دوره مشابه سال گذشته اما 31.4 درصد کمتر از ژانویه امسال می باشد.

سطح تولید خودرو در چین طی ماه فوریه با 20.6 درصد رشد سالانه به 1.81 میلیون دستگاه رسید که 25.2 درصد کمتر از رقم تولید ژانویه امسال است. انجمن خودروسازان چین علت کاهش تولید و فروش خودرو در مقایسه با ژانویه را به تعطیلات سال نو چین (31 ژانویه تا 6 فوریه) نسبت می دهد.

در فوریه همچنین تولید و فروش خودروهای برقی چین برای دومین ماه پیاپی کاهش داشت هر چند که این آمار در مقایسه با سال گذشته از روند رو به رشد حکایت دارد. در فوریه امسال فروش خودروهای الکتریکی چینی با 184.3 درصد رشد سالانه به 334 هزار دستگاه رسید گرچه این رقم در مقایسه با فروش ژانویه امسال 22.6 درصد کاهش نشان می دهد. تولید خودروهای الکتریکی چین در ماه فوریه با 197.5 درصد رشد سالانه به 368 هزار دستگاه رسید که 18.6 درصد کمتر از ژانویه امسال می باشد.

در فوریه امسال صادرات خودرو توسط چین هم رشد خوبی داشت و با 60.8 درصد افزایش نسبت به فوریه سال 2021 به 180 هزار دستگاه رسید. صادرات خودروهای الکتریکی 48 هزار دستگاه یا 26.67 درصد از کل را به خود اختصاص داد. در گزارش انجمن خودروسازان چین آمده که چالش بزرگ پیش روی خودروسازان حصول اطمینان از ثبات قیمت ها و تامین قطعات است به خصوص که بحران کمبود تراشه های الکترونیکی و رشد بهای تمام شده مواد اولیه همچنان ادامه دارد و این موضوع با توجه به جنگ روسیه و اوکراین پیچیدگی بیشتری پیدا کرده است.

منبع:metalbulletin

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید