به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۲ بهمن ۱۴۰۰

جهش بهای طلا به رغم افزایش بازده اوراق خزانه آمریکا

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، با وجود افزایش بازده اوراق خزانه آمریکا قیمت طلا در بازار جهانی روز گذشته موفق شد از مقاومت 1830 دلار در اونس عبور کند. تضعیف شاخص دلار به عنوان یکی از دلایل تقویت بازار طلا مطرح می شود. در جلسه این هفته فدرال رزرو آمریکا بحث افزایش سریع تر نرخ بهره به منظور کنترل تورم افسار گسیخته در این کشور مطرح خواهد شد.

ساعت 9:45 صبح پنجشنبه 20 ژانویه ( 30 دی) قیمت طلا در بازار جهانی با 0.07 درصد یا 1.26 دلار صعود در سطح 1839.69 دلار در اونس قرار دارد. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1838.47 و 1843.92 دلار بود. روز گذشته قیمت این فلز گرانبها حدود 1.5 درصد افزایش داشت و از کف 1810 تا قله 1843 دلار در اونس نوسان کرد.

استراتژیست DailyFX می گوید که به رغم افزایش فروش برای شناسایی سود پس از جهش روز گذشته بازار طلا هنوز هم از تنش های گسترده میان روسیه و اوکراین منتفع می شود و این تنش ها به عنوان عاملی در جهت تقویت بازار طلا عمل می کند.

رئیس جمهور آمریکا پیش بینی کرده که به زودی روسیه وارد اوکراین خواهد شد. این صحبت ها تنش میان غرب و روسیه را تشدید کرده در حالی که مقامات روسی این ادعاها را تکذیب می کنند.

همچنین شاخص دلار برای دومین روز پیاپی نزولی است که به تقویت بهای طلا کمک می کند. در مقابل افزایش بازده اوراق خزانه هزینه فرصت نگهداری طلا را بالا می برد و مانعی پیش روی تقویت بهای طلا می باشد.

بیشتر اقتصاددان ها در نظر سنجی رویترز بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا با سرعت بیشتری به سمت سیاست های پولی انقباضی حرکت خواهد کرد تا به این طریق با افزایش تورم مقابله کند. مقدار تورم در آمریکا به بالاترین سطح در 40 سال گذشته رسیده است.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید