به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۴ بهمن ۱۴۰۰

ثبات طلا در انتظار نشست فدرال رزرو

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، صبح دوشنبه 24 ژانویه ( 4 بهمن) طلا در بازار جهانی مقداری مثبت است در حالی که سرمایه گذاران منتظر تصمیمات نشست ماه ژانویه فدرال رزرو هستند که این هفته برگزار خواهد شد. گمانه زنی ها از احتمال افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره دلار در ماه مارس حکایت دارد که عامل منفی برای طلا است اما در مقابل تداوم تنش ها میان روسیه و غرب بر سر مساله اوکراین از بازار طلا حمایت میکند.

ساعت 10:15 صبح دوشنبه طلای نقدی با 0.21 درصد یا 3.84 دلار صعود به قیمت 1838.48 دلار در اونس معامله می شود. دامنه تغییرات قیمت طلا تا این ساعت بین 1828.93 و 1839.17 دلار بود.

تحلیل گر Phillip future در یادداشت خود می نویسد که به رغم حمایت طلا به خاطر احتمال وضع تحریم های غرب علیه روسیه بر سر مساله اوکراین، ” احتمال افزایش سریع تر نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا مانعی برای پیشرفت قیمت طلا است.”

بیشتر اقتصاددانان شرکت کننده در نظر سنجی رویترز بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا با هدف کنترل تورم در این کشور با سرعت بیشتری سیاست های پولی انقباضی از جمله افزایش نرخ بهره دلار را دنبال خواهد کرد. افزایش نرخ بهره دلار ضمن بالا بردن بازده اوراق خزانه هزینه فرصت نگهداری طلا را بالا می برد و مانعی برای افزایش قیمت این فلز گرانبها محسوب می شود. جلسه ماه ژانویه فدرال رزرو آمریکا روزهای 25-26 ژانویه برگزار خواهد شد.

روز جمعه بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا مقداری کاهش داشت که می تواند فرصتی برای رشد قیمت طلا فراهم سازد. روز یکشنبه انگلستان روسیه را به تلاش برای ایجاد یک نظام دست نشانده در اوکراین متهم کرد و گفت که در صورت چنین اقدامی روسیه با تحریم های شدیدی مواجه خواهد شد. تحلیل گر تکنیکال رویترز پیش بینی می کند که مقاومت 1850 دلار در بازار طلای نقدی آزمایش شود. در صورت عبور از این مقاومت صعود بیشتر تا دامنه 1860-1872 دلار محتمل خواهد بود.

منبع: reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید