به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۱۶ آذر ۱۴۰۰

ثبات طلا تحت تاثیر کاهش بازده اوراق خزانه و احتمال افزایش نرخ بهره دلار

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، صبح دوشنبه 6 دسامبر ( 15 آذر) قیمت طلا در بازار جهانی پایدار است در حالی که کاهش بازده اوراق خزانه ایالات متحده اثر گمانه زنی درباره احتمال افزایش زودهنگام نرخ بهره را خنثی کرده است.

ساعت 9:45 صبح دوشنبه طلای نقدی با 0.06 درصد یا 98 سنت صعود به قیمت 1783.74 دلار در اونس مبادله می شود. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1781 و 1787.34 دلار بود.

روز جمعه بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا نزدیک کف دو ماهه قرار داشت. بازده اوراق خزانه 30 ساله آمریکا هم نزدیک به پایین ترین سطح از ابتدای سال جاری است. کاهش بازده این اوراق هزینه فرصت نگهداری طلا را کاهش داده و در نتیجه تاثیر مثبتی بر بازار طلا دارد. همچنین روز جمعه آمار اشتغال در آمریکا ضعیف تر از انتظارات بود که باعث شد قیمت طلا 1 درصد افزایش پیدا کند.

اما از سوی دیگر همچنان گمانه هایی مطرح می شود مبنی بر اینکه فدرال رزرو بحث تورم را جدی گرفته و دیگر آن را پدیده ای گذرا و موقتی تلقی نمی کند. در نتیجه احتمال دارد برای کنترل آن به سمت سیاست های پولی انقباضی و افزایش نرخ بهره حرکت کند که می تواند تاثیری منفی بر بازار طلا داشته باشد. در مجموع نرخ بیکاری آمریکا به کف 21 ماهه رسیده که می تواند فدرال رزرو را در کاهش محرک های اقتصادی تشویق نماید. قرار است جلسه سیاست گذاری بانک مرکزی آمریکا روز 14 دسامبر برگزار شود.

تحلیل گر کارگزاری OANDA می گوید: “اگر طی هفته جاری و هفته آینده آمار منتشر شده از گونه اومیکرون کرونا نشان دهد که خطر ابتلای شدید در این ویروس کمتر است، در این صورت احتمالا کاهش محرک های اقتصادی توسط فدرال رزرو با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد. در نتیجه احتمال دارد طلا تحت فشار بیشتری قرار گیرد و قیمت آن هفته آینده به کف 1720 دلار هم برسد.”

منبع: reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید