به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۳ بهمن ۱۴۰۰

ثبات بازار میلگرد در ایالات متحده

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، در هفته منتهی به چهارشنبه 19 ژانویه قیمت میلگرد فولادی در ایالات متحده پایدار بود در حالی که انتظار نمی رود در آینده نزدیک تغییر قابل توجهی در قیمت ها را شاهد باشیم.

روز چهارشنبه ارزیابی فست مارکتس برای قیمت میلگرد فولادی آمریکا بر مبنای فوب کارخانه همچنان در قله 13 ساله معادل 51.5 دلار در صد پوند ( 1030 دلار در تن) بود که از 1 دسامبر سال 2021 تا کنون تغییری نداشته است.

به گزارش فست مارکتس بازار میلگرد داخلی آمریکا آرام و پایدار است. برخی نشانه‌ها حاکی از آن است که احتمال دارد در آینده نزدیک کاهش قیمت ها را شاهد باشیم اما در عین حال برخی عوامل مثبت مانند هزینه بالای واردات و تداوم محدودیت های تولیدی مربوط به کرونا می تواند همدیگر را خنثی کرده و در مجموع ثبات قیمت ها را به دنبال داشته باشد.

به گفته یکی از توزیع کنندگان مستقر در جنوب آمریکا، کاهش اخیر قیمت قراضه و احتمال افزایش عرضه میلگرد ممکن است کاهش قیمت را به دنبال داشته باشد. این منبع به فست مارکتس گفت: “افراد بیشتری از من می پرسند که در چه قیمت هایی امکان گرفتن سفارش وجود دارد. در نتیجه اگر خریداران قیمت تقاضای خود را پایین بیاورند شاید قیمت های بهتری داشته باشیم. این نشان می دهد که مقدار عرضه رو به افزایش است که می تواند به کاهش قیمت منجر شود به خصوص که قیمت قراضه به 60 دلار در تن افت کرده است.”

او می افزاید: “وضعیت کسب و کار اینجا خوب است و توازن عرضه و تقاضا وضعیت حساسی دارد. اگر فشار ناشی از محصولات وارداتی بیشتر نشود بعید می دانم که کارخانجات قیمت عرضه محصولات خود را کاهش دهند. قیمت میلگرد وارداتی تحویل شده در فوریه چندان پایین تر از قیمت های داخلی میلگرد در سطوح فعلی نیست و فولادسازان آمریکایی نشان داده اند که اگر قیمت واردات کاهش داشته باشد، در این صورت حاضر هستند قیمت عرضه های خود را پایین تر بیاورند.”

منبع:amm

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید