به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۲۳ اسفند ۱۴۰۰

تضعیف بازار طلا در انتظار نشست فدرال رزرو

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، صبح روز دوشنبه 14 مارس ( 23 اسفند) قیمت طلا در بازار جهانی مقداری کاهش داشت در حالی که انتظار برای افزایش نرخ بهره باعث شده که بازده اوراق خزانه آمریکا به بالاترین سطح در یک ماه اخیر برسد. همچنین امید به پیشرفت مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین سبب شده ریسک پذیری سرمایه گذاران بیشتر شود.

ساعت 9:15 صبح دوشنبه طلای نقدی با 0.76 درصد یا 15.11 دلار نزول به قیمت 1973.08 دلار در اونس معامله می شود. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1970.57 و 1988.06 دلار بود.

تحلیل گر DailyFX می گوید: “یکی از دلایل اصلی کاهش بهای طلا این است که بازده اوراق خزانه به سرعت افزایش پیدا می کند. همچنین به نظر می رسد بازارها سعی دارند تصمیم های احتمالی در نشست این هفته فدرال رزرو را در قیمت ها لحاظ کنند. در نتیجه با توجه به احتمال شروع سیکل افزایش نرخ بهره و سیاست های انقباضی طبیعی است که قیمت طلا مقداری تحت فشار قرار بگیرد.” او می افزاید: ” با توجه به اینکه هر دو طرف در جنگ اوکراین حاضر به مذاکره هستند به نظرم اوج بحران را پشت سر گذاشتیم. به نظر من بعید است در آینده نزدیک قیمت طلا از قله هفته گذشته عبور کند.”

تقویت بازارهای سهام و افزایش ریسک پذیری در بازارهای مالی عامل دیگری است که قیمت طلا را تحت فشار گذاشته است. این در حالی است که جنگ اوکراین و عدم اطمینان سیاسی و اقتصادی در کنار بحث تورم همچنان ادامه دارد.

پالادیوم که به عنوان کاتالیزور در خودروها کاربرد دارد با 4.1 درصد نزول به 2700.75 دلار در اونس رسید. هفته گذشته قیمت پالادیوم به قله تاریخی 3440.76 دلار در اونس رسیده بود. شرکت روسی نورنیکل در فروش محموله های پالادیوم خود با مشکلاتی مواجه بود اما به نظر می رسد که این مشکلات برطرف شده و نورنیکل مسیرهای جایگزینی برای فروش محصولات خود یافته است.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید