به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

تصمیم چین برای واردات ۱۵۰ تن طلا

به گزارش تحلیل‌گران شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، چین به بانک‌های داخلی و بین‌المللی اجازه داده که مقدار زیادی طلا به این کشور وارد کنند و پنج منبع مطلع این خبر را تایید کرده‌اند. چنین تصمیمی با افزایش تقاضا برای طلا می تواند تاثیر مثبتی بر بازار این فلز گرانبها داشته باشد.

چین بزرگترین مصرف کننده طلا در جهان است که سالانه صدها تن از این فلز گرانبها را جذب می کند اما پس از شیوع کرونا و با کاهش تقاضای محلی مقدار واردات چین هم کاهش پیدا کرده بود.

اکنون با بهبود اوضاع اقتصادی چین تقاضا برای جواهرات، شمش و سکه طلا در این کشور افزایش پیدا کرده و این موضوع قیمت های محلی را به بالاتر از قیمت های جهانی رسانده است. در نتیجه واردات شمش طلا به چین اکنون فرصتی سودآور می باشد.

به گفته معامله گران طلا در آسیا، اکنون پرمیوم قیمت محلی طلا در چین در مقایسه با قیمت های جهانی حدود 7-9 دلار در هر اونس است. در صورت عدم واردات کافی برای پاسخگویی به تقاضای محلی پیش بینی می شود این فاصله بیشتر شود.

پکن برای واردات 150 تن طلا به ارزش حدود 8.5 میلیارد دلار چراغ سبز داده است. دو منبع مختلف گفته اند که این مقدار طلا در آوریل وارد چین می شود و دو منبع نیز واردات این مقدار طلا در طول آوریل و مه را تایید کرده اند. چین بیشتر طلای مورد نیاز خود را از استرالیا، آفریقای جنوبی و سوئیس خریداری می کند.

تحلیل موجودی روی و آلومینیوم در چین

داده های شانگهای متال مارکت نشان می دهد که موجودی روی تصفیه شده در شانگهای، تیانجین، گوانگ دونگ، جیانگ سو، ژجیانگ، شاندونگ و هبئی طی یک هفته منتهی به 23 آوریل 18700 تن کاهش داشت و به 202 هزار تن رسید. این موجودی ها از روز دوشنبه 19 آوریل تا 23 آوریل 15700 تن کاهش داشت.

افزایش مقدار خرید و تقاضای قوی صنایع پایین دستی همراه با کاهش قیمت روی به عنوان دلیل کاهش موجودی ها در شانگهای مطرح می شود. در جنوب چین و استان گوانگ دونگ، توقف تولید برای تعمیرات دوره ای سبب شده مقدار ورودی روی به بازار کمتر شود. این امر در کنار تقاضای قوی صنایع پایین دستی به افت قابل توجه موجودی ها منجر شد. در تیانجین تجدید موجودی صنایع پایین دستی و تعمیرات دوره ای در مغولستان داخلی به عنوان دلیل کاهش موجودی ها مطرح می شود.

همچنین مقدار موجودی شمش آلومینیوم در پنج منطقه اصلی فوشان، ووشی، هوژو، چانگژو و نانچانگ با 1.5 درصد یا 2500 تن کاهش هفتگی به 162800 تن رسید. قیمت آلومینیوم همچنان روندی صعودی دارد و روز پنجشنبه 22 آوریل به 18180 یوان در تن رسید. برخی از تحلیل گران بر این باورند که رشد بیشتر قیمت آلومینیوم در آینده نزدیک محتمل است.

منبع: metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید