به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۲۵ مهر ۱۴۰۱

تداوم روند صعودی در بازار مواد اولیه فولاد ضدزنگ چین

به گزارش شانگهای متالز مارکت روز جمعه میانگین قیمت چدن نیکل دار (NPI) درجه بالا( 8-12) درصد، معادل 1342.5 یوان در تن (تحویل درب کارخانه با احتساب مالیات) بود که در مقایسه با روز قبل از تعطیلات چین 15 یوان در تن افزایش قیمت داشت.

هفته گذشته معاملات زیادی در بازار انجام شد و قیمت ها در دامنه 1350-1380 یوان در تن بود. در سمت عرضه، کارخانجات تولید کننده چدن نیکل دار در داخل چین به خوبی مشغول عرضه هستند و قیمت عرضه آنها در دامنه 1350-1370 یوان در تن (ex-works و شامل مالیات) گزارش می شود. در این شرایط کاهش سطح موجودی ها را شاهد هستیم و دیگر فشار سطح بالای موجودی در کارخانجات تولیدی این محصول دیده نمی شود.

از منظر بهای تمام شده، عرضه کل سنگ معدن نیکل با کمبود مواجه است به خصوص که کارخانجات تولید کننده چدن نیکل دار موجودی کافی خریداری نکرده بودند. در این شرایط با توجه به شروع فصل بارندگی در فیلیپین طی یک هفته گذشته کاهش نسبی مقدار عرضه و افزایش قیمت نیکل را شاهد بودیم. به علاوه قیمت زغال سنگ و سایر مواد اولیه نیز افزایش داشته که در مجموع رشد بهای NPI را توجیه می کند. در سمت تقاضا سفارش های برخی از کارخانجات فولاد در ماه اکتبر باعث خوشبینی است. پیش بینی می شود که مقدار تولید فولاد ضدزنگ افزایش پیدا کند و در این شرایط خرید قوی را در بازار چدن نیکل دار شاهد هستیم. به علاوه خطوط تولید فولاد ضدزنگ در برخی شرکت ها شروع به فعالیت کرده که در نتیجه آن انتظار می رود تقاضای چدن نیکل دار بیشتر شود. شانگهای متالز مارکت پیش بینی می کند که تدریجا عرضه و تقاضای چدن نیکل دار به توازن برسد و قیمت این محصول با حفظ روند صعودی ملایم، مومنتوم مثبت داشته باشد.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید