به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۰

تداوم روند صعودی بهای کلاف گرم در بازار اروپا

به گزارش تحلیل‌گران شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، با توجه به کمبود عرضه در کنار تقاضای قوی، بهای کلاف گرم فولادی در بازار داخلی اروپا همچنان صعودی است. به گفته فعالان بازار شرکت آرسلورمیتال پس از موفقیت در تحقق هدف قیمتی قبلی خود، مجددا قیمت عرضه محصولات خود را افزایش داده است.

روز 15 آوریل شاخص روزانه فست مارکتس برای بهای کلاف گرم در بازار داخلی شمال اروپا با 3.33 یورو افزایش از 910 یورو به 913.33 یورو (1092.97 دلار) در تن رسید. این شاخص در مقایسه با یک هفته و یک ماه قبل به ترتیب 18.33 یورو و 122.08 یورو در تن افزایش داشته است.

به گفته چند منبع در بازار اروپا، شرکت آرسلورمیتال بار دیگر قیمت عرضه کلاف گرم را این بار به میزان 50 یورو در تن افزایش داده است. به این ترتیب روز پنجشنبه هفته گذشته قیمت عرضه کلاف گرم این شرکت به 970 یورو در تن رسید. البته این قیمت عرضه جدید در ارزیابی فست مارکتس لحاظ نشده زیرا به اعتقاد خریداران سطح قابل قبول قیمت پایین تر از این مقدار است.

ارزیابی فست مارکتس از محصولات فولادی

شاخص روزانه فست مارکتس برای قیمت کلاف گرم فولادی در بازار داخلی جنوب اروپا بر مبنای ex-works ایتالیا با 3.33 یورو افزایش از 900 به 903.33 یورو در تن رسید. این شاخص بر مبنای معاملات گزارش شده در دامنه 890-900 یورو و همچنین برآورد قیمت قابل قبول در دامنه 900-920 یورو در تن محاسبه شده است.

یکی از معامله گران می گوید: ” افزایش قیمت شوکه کننده است اما خریداران برای تهیه مایحتاج خود حاضرند این قیمت ها را بپردازند.” فولادسازان اروپایی حجم عرضه پایینی دارند و عرضه های خود را با مهلت محدود ارائه می کنند. به این ترتیب خریداران زمان چندانی برای انجام معامله ندارند. در نتیجه برخی از منابع پیش بینی می کنند که قیمت کلاف گرم در اروپا همچنان صعودی باشد.

منبع:metalbulletin

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید