به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

تداوم رالی طلا به قله یک ماهه

صبح سه شنبه قیمت طلا در بازار جهانی همچنان صعودی است و برای پنجمین جلسه پی در پی به رالی خود ادامه می دهد در حالی که تضعیف شاخص دلار آمریکا و کاهش بازده اوراق خزانه از این روند مثبت حمایت می کند. همچنین نگرانی از رکود و کاهش رشد اقتصادی جهان عامل دیگری است که تقاضا برای طلا را تقویت می کند.

ساعت 10 صبح سه شنبه 2 آگوست طلای نقدی با 1.45 دلار صعود به 1774.03 دلار در اونس رسید. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1767.32 و 1779.54 دلار بود. شاخص دلار با 0.2 درصد نزول به 105.24 واحد رسیده است. بازده اوراق خزانه 10 ساله به کف چهار ماهه رسیده و از این جهت هزینه فرصت نگهداری طلا را کاهش می دهد.

یکی از تحلیل گران به رویترز می گوید: “احتمال دارد طلا مقداری صعود بیشتر را تجربه و از 1800 دلار عبور کند زیرا در ماه آگوست بسیاری از عوامل کلان اقتصادی پتانسیل تضعیف شاخص دلار را دارد و وضعیت اقتصادی آمریکا تدریجا رو به وخامت می گذارد. اگر اوضاع همچنان خراب تر شود، فدرال رزرو آمریکا ممکن است مجبور شود افزایش نرخ بهره را متوقف نماید تا اقتصاد این کشور کمی ترمیم شود. از سوی دیگر احتمال اجرای محرک های اقتصادی در اروپا و چین وجود دارد.”  

در نمودار فوق روند تغییرات قیمت طلا، بازده اوراق خزانه 10 ساله و شاخص دلار را مشاهده می کنید. همانطور که در نمودار مشخص است تغییرات قیمت طلا رابطه ای عکس با شاخص دلار و بازده اوراق خزانه دارد.

در ماه ژوئیه کارخانجات آمریکا، اروپا و آسیا به سختی سعی داشتند مومنتوم خود را حفظ کنند زیرا تقاضای جهانی چندان تعریفی ندارد و محدودیت های کرونا در چین باعث شد سطح تولید این کشور کاهش پیدا کند. در ماه ژوئن مخارج انجام شده بر روی ساخت و ساز املاک در ایالات متحده 1.1 درصد کاهش داشت در حالی که نرخ بهره وام های رهنی افزایش داشته و ساخت مسکن را دشوارتر می سازد. 

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید