به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۹ بهمن ۱۴۰۰

بیشترین نزول هفتگی طلا از نوامبر ۲۰۲۱

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، در روزهای پایانی هفته گذشته قیمت طلا در بازار جهانی بیش از 2.5 درصد افت داشت و روز جمعه نهایتا زیر 1800 دلار در اونس بسته شد. انتظار برای افزایش نرخ بهره دلار توسط فدرال رزرو باعث شد که شاخص دلار به قله های چند ماهه صعود کند و در مقابل طلا تحت فشار قرار بگیرد.

روز جمعه طلای نقدی با 1.65 درصد یا 30.05 دلار نزول به 1792.10 دلار در اونس رسید. دامنه نوسان قیمت بین 1780.73 و 1799.54 دلار بود.

در معاملات این روز قیمت طلا به زیر میانگین های متحرک 100 روزه و 200 روزه افت کرد در حالی که فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده که قصد دارد برنامه خرید اوراق قرضه دوران کرونا را متوقف کرده و در ماه مارس اولین نوبت از افزایش نرخ بهره دلار را به اجرا بگذارد.

تحلیل گر کارگزاری OANDA می گوید: “فضای فعلی بازار تاثیر منفی بر طلا داشت. سرمایه گذاران بطور کامل انتظارات از فدرال رزرو را تجدید نظر می کنند. روند نزولی طلا هنوز مقداری مومنتوم دارد اما اکنون که حمایت 1800 دلار شکسته شده به کف قیمتی طلا نزدیک می شویم.”

افزایش نرخ بهره هزینه فرصت طلا را افزایش می دهد و از جذابیت آن می کاهد زیرا بهره ای برای نگهداری طلا به سرمایه گذار تعلق نمی گیرد. انتظار برای افزایش نرخ بهره شاخص دلار را تقویت کرده و بیشترین صعود هفتگی در هفت ماه گذشته را رقم زد. تقویت دلار باعث می شود طلا برای دارندگان سایر ارزها گرانتر شود.

تحلیل گر ساکسو بانک معتقد است که موقعیت طلا به عنوان ابزاری برای گرفتن پوشش در مقابل تورم می تواند سرمایه گذاران بیشتری را جذب کند زیرا نوسان در بازارهای سهام بیشتر شده و تدریجا بازار خود را با فضای افزایش نرخ بهره تطبیق می دهد. شورای طلای جهان (WGC) پیش بینی می کند که در سال 2022 تقاضای جهانی برای جواهرآلات قوی باشد. تقاضای فیزیکی برای طلا می تواند از قیمت آن حمایت کند.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید