به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید

در راستای موج جدید هشدارها مبنی بر عدم اطمینان به رشد قیمت ها، سنگ آهن روندی نزولی را دنبال می کند. بازار آتی چین با زیان بی سابقه ای همراه بود و قرارداد آتی در بورس سنگاپور برای ششمین روز پیاپی افت داشت. قیمت معاملات نقدی نیز بیشترین نزول از نوامبر سال گذشته را به ثبت رساند.
به گزارش معیار به نقل از بلومبرگ، سال گذشته در نتیجه تقاضای بهتر از انتظار شاهد رشد بازار سنگ آهن بودیم. این روند در اوایل سال جاری نیز ادامه داشت. اما یکی از تحلیل گران یادآور می شود: ” کاهش قیمت ها به خاطر اصلاحی است که به تاخیر افتاده بود. بازار بیش از اندازه رشد کرده بود.” البته او معتقد است که اصلاح اخیر قیمت ها به رغم تصویر مثبت در وضعیت بازار اتفاق می افتد. وی می گوید: ” فعلا وضعیت بنیادی بازار سنگ آهن بسیار قوی است.”
در بورس دالیان قرارداد آتی سنگ آهن طی یک هفته گذشته حدود 19 درصد افت داشت. بازار فولاد نیز همین مسیر را در پیش گرفت بطوری که آتی میلگرد در شانگهای 12 درصد نزول کرد. روز جمعه قرارداد آتی سنگ آهن سپتامبر با حدود 2.2 درصد نزول به 567.5 یوان در تن رسید که پایین ترین سطح از 10 ژانویه محسوب می شود. در نهایت این قرارداد هفته خود را در 580.5 یوان خاتمه داد.
روز جمعه بنچمارک نقدی سنگ آهن 62 درصد در بندر کینگ دائو چین با 1.5 درصد نزول به 85.06 دلار در هر تن رسید. به این ترتیب زیان هفتگی به 7.9 درصد بالغ شد.

دسته بندی گزارش
تحلیل صنایع
نظر خود را بنویسید