به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۲۰ آذر ۱۴۰۰

بهبود بهای طلا با انتشار آمار تورم در ایالات متحده

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، روز جمعه شاخص قیمت مصرف کننده در ایالات متحده منتشر شد. رشد قیمت ها در این کشور همچنان ادامه دارد اما مقدار رشد شاخص قیمت مصرف کننده آنقدر زیاد نبود که واکنش سریع فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره را به دنبال داشته باشد. در نتیجه قیمت طلا در بازار جهانی مقداری بهبود پیدا کرد.

روز جمعه طلا با 0.39 درصد یا 6.89 دلار صعود به قیمت 1783.14 دلار در اونس بسته شد. دامنه نوسان بین 1770.30 و 1786.55 دلار بود. آتی طلا در آمریکا با 0.5 درصد صعود در سطح 1784.80 دلار بسته شد.

تحلیل گر ارشد کارگزاری OANDA می گوید: ” آخرین آمار تورم آنقدر که برخی انتظار داشتند بالا نبود و با این وضعیت می توان پیش بینی کرد که سال آینده فدرال رزرو دو یا سه نوبت افزایش نرخ بهره داشته باشد. بازار طلا از آمار تورم امروز تاثیر مثبتی گرفت زیرا احتمالا اولین نوبت افزایش نرخ بهره به اواسط سال آینده موکول خواهد شد.”

تضعیف شاخص دلار عامل دیگری است که به افزایش بهای طلا کمک می کند. به دنبال انتشار شاخص قیمت مصرف کننده برای ماه نوامبر بازده اوراق خزانه هم کاهش پیدا کرد. آمریکا امسال بیشترین تورم سالانه را از 1982 به بعد تجربه می کند.

گرچه طلا عمدتا به عنوان سپری در مقابل تورم تشبیه می شود ولی واکنش فدرال رزرو با کاهش محرک های اقتصادی و افزایش نرخ بهره بازده اوراق خزانه را بالا می برد که رقیبی برای طلا می باشد و هزینه فرصت نگهداری آن را برای سرمایه گذاران بالا می برد. مدیر شرکت High ridge Futures می گوید: “احتمال افزایش نرخ بهره مانعی برای رشد بهای طلا است اما فاکتور اصلی در تحلیل بنیادی بازار مبحث فشار تورمی می باشد که از طلا حمایت می کند.” اکنون سرمایه گذاران منتظر نشست بانک مرکزی آمریکا هستند که قرار است 14-15 دسامبر برگزار شود.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید