به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۸ خرداد ۱۴۰۱

بهبود بازار مس پس از سه روز نزولی

فلزات اساسی

روز جمعه قیمت مس افزایش داشت و با امید به بهبود شرایط اقتصادی چین پس از کاهش محدودیت های کرونا، پس از سه روز نزولی پی در پی بازار مس یک روز مثبت را پشت سر گذاشت.

در بورس کامکس نیویورک قرارداد آتی مس برای تحویل ژوئیه 1.36 درصد افزایش قیمت داشت و اواسط روز جمعه به 4.31 دلار در پوند (9488 دلار در تن) رسید. آتی مس نهایتا به قیمت 9359 دلار در تن بسته شد.

قرارداد آتی مس ژوئیه در بورس شانگهای جلسه روز جمعه را با 1 درصد صعود در 71900 یوان (10677.64 دلار) در تن خاتمه داد. شانگهای گام های بیشتری برای حذف محدودیت های کرونا برداشته در حالی که با امید به اجرای محرک های اقتصادی بیشتر توسط دولت چین، بازارهای سهام این کشور وضعیت صعودی پیدا کردند.

اقتصاددان ارشد بازار کالا در کپیتال اکونومیکس می گوید: “مقامات چینی بسیار محتاطانه به سمت محرک های اقتصادی حرکت می کنند. به نظرم پیش از اینکه محرک اقتصادی بزرگی را شاهد باشیم، می بایست اوضاع از آنچه که هست خراب تر شود. گرچه در ماه های آتی احتمالا محدودیت های کرونا برداشته خواهد شد اما رشد اقتصادی در کشورهای توسعه یافته ضعیف تر خواهد بود.”

او می افزاید: “ترکیبی از مجموعه عوامل مخلتف از جمله کاهش رشد اقتصادی چین، ایالات متحده و اروپا به این معناست که قیمت ها جای بیشتری برای افت دارند.”

تضعیف شاخص دلار و افزایش بهای نفت خام از جمله عوامل دیگری بود که از بازار فلزات حمایت کرد. اخیرا صحبت هایی از بانک فدرال رزرو آمریکا مطرح شد که باعث می شود سرمایه گذاران احتمال افزایش قابل توجه نرخ بهره در کوتاه مدت را ضعیف ارزیابی نمایند. ظاهرا قرار است فدرال رزرو نهایتا پس از دو نوبت افزایش نرخ 0.5 درصدی منتظر شود تا نتیجه این اقدامات را ببیند و پس از آن در صورت لزوم تصمیم گیری خواهد کرد.

منبع:mining

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید