به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۲ بهمن ۱۴۰۰

ایان دومین هفته صعودی متوالی در بازار طلا

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، روز جمعه 21 ژانویه ( 1 بهمن) قیمت طلا در بازار جهانی کمی کاهش داشت اما در مجموع هفته ای صعودی برای این فلز گرانبها رقم خورد درحالی که با وجود احتمال افزایش سریع تر نرخ بهره دلار، ریسک افزایش تورم باعث شده که تقاضای بهتری را برای طلا شاهد باشیم.

در پایان معاملات روز جمعه طلای نقدی با 0.21 درصد یا 3.85 دلار نزول به 1834.58 دلار در اونس رسید. دامنه نوسان قیمت بین 1828.93 و 1842.92 دلار بود. نقره نیز با 0.6 درصد نزول به 24.28 دلار رسید اما در مجموع با 5.8 درصد صعود بهترین عملکرد هفتگی از ماه مه سال 2021 را به ثبت رساند.

استراتژیست ارشد RJO Futures می گوید: “فعلا طرفداران افزایش قیمت طلا کنترل بازار را در دست دارند زیرا قطعا عده زیادی برای گرفتن پوشش به بازار این فلز گرانبها هدایت می شوند.”

اکنون تمرکز فعالان بازار بر جلسه 25-26 ژانویه فدرال رزرو است که این هفته برگزار می شود. نظرسنجی رویترز پیش بینی می کند که حرکت بانک مرکزی آمریکا به سمت سیاست های انقباضی با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند تا از این طریق تورم بالا در این کشور کنترل شود.

تحلیل گر بانک استاندارد چارترد معتقد است که با توجه به پیش بینی افزایش نرخ بهره حفظ روند صعودی در بازار طلا دشوار خواهد بود زیرا رشد بهره و افزایش بازده اوراق خزانه هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش می دهد و از جذابیت آن می کاهد. او پیش بینی می کند که متوسط قیمت طلا در سال 2022 در حدود 1783 دلار در اونس باشد.

هفته گذشته قیمت طلا حدود 0.8 درصد افزایش داشت در حالی که سرمایه گذاران نگران تبعات تحریم های احتمالی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه هستند که در صورت درگیری نظامی روسیه و اوکراین اتفاق خواهد افتاد.

منبع: reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید