به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

افزایش بهای مس، آلومینیوم و سرب در بورس آتی شانگهای (۲۲ آوریل)

روز جمعه 22 آوریل اکثر فلزات اساسی در بورس آتی شانگهای صعودی بودند. در این مجموعه مس، آلومینیوم، سرب و نیکل افزایش قیمت داشتند و در مقابل روی و قلع افت قیمت را تجربه کردند.

قرارداد آتی مس SHFE 2205 در بورس آتی شانگهای با 0.73 درصد یا 540 یوان صعود به 75010 یوان در تن رسید. حجم موقعیت های باز در این قرارداد با 3876 لات کاهش به 122400 لات رسید.

در زمینه اخبار کلان اقتصادی، گزارش های دریافتی نشان می دهد که تا پایان هفته ممکن است اتحادیه اروپا تحریم کامل بر ضد نفت روسیه را اعلام کند. به علاوه اخبار مربوط به کاهش تولید نفت لیبی و احتمال توقف صادرات این کشور باعث شد که قیمت نفت خام از حمایت خوبی برخوردار باشد. در نتیجه روز پنجشنبه قیمت نفت خام افزایش داشت و نفت خام برنت و وست تگزاس اینترمدیت هر کدام حدود 2 درصد صعودی بودند. هفته گذشته تعداد اولیه متقاضیان بیمه بیکاری در آمریکا معادل 184 هزار نفر اعلام شد که کمی بالاتر از براورد 180 هزار بود. رئیس فدرال رزرو آمریکا گفت که در جلسه ماه آینده افزایش نیم درصدی نرخ بهره دلار مورد بحث قرار می گیرد. به اعتقاد او مقداری تسریع در روند تصمیمات کمیته بازار باز فدرال لازم است.

در بازار نقدی فشارهای وارده بر سیستم حمل و نقل و انبارداری چین مقداری بهبود و آمار مبتلایان کرونا و محدودیت های اعمال شده در شانگهای کاهش داشته است. در نتیجه بازار مس با شرایط بهتری مشغول فعالیت است. پرمیوم های نقدی مس در جیانگسو از 350 یوان به 200-250 یوان در تن کاهش پیدا کرد. با توجه به بهبود شرایط شیوع کرونا در شانگهای و مناطق اطراف انتظار می رود که قیمت ها تدریجا تثبیت شود و تقاضا افزایش پیدا کند.

روز جمعه قرارداد آتی آلومینیوم با 0.3 درصد صعود به 21920 یوان در تن رسید. آتی سرب با 0.8 درصد صعود در 15725 یوان در تن بسته شد. قرارداد آتی روی با 0.26 درصد نزول هفته خود را در 28445 یوان در تن خاتمه داد.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید